• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data wegschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Berichten
391
Ik heb een userform gemaakt , maar krijg het niet goed voor elkaar om de data op een juiste manier naar het werkblad te schrijven.
De userform komt tevoorschijn als je dubbelklikt op een cel in kolom K, dit is ook de eerste cel waar de data naar toe geschreven moet worden.

De volgorde moet zijn Combobox1, Combobox2, Textbox1, Textbox2 en dit zou ik graag naar de actieve cel wegschrijven.

Alvast bedankt,
 

Bijlagen

  • TEST20722.xlsm
    197,4 KB · Weergaven: 18
Je wilt 4 waarden naar 1 cel schrijven?
Er zit ook een lege Gegevensvalidatie in kolom K.
Geen idee wat nu precies je bedoeling is.
 
Bedankt voor uw reactie,

Allereerst sorry de gegevensvalidatie had ik nog moeten verwijderen,

Combobox1, Combobox2, Textbox1, Textbox2 moeten achter elkaar gezet worden in opvolgende cellen (kolom k, l, m, n )
 
Zo?
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    ActiveCell.Resize(, 4) = Array(ComboBox1.Value, ComboBox2.Value, TextBox1.Value, TextBox2.Value)
End Sub
 
Super bedankt, zo simpel kan de oplossing dus zijn.... en dan ben je heel de avond zelf aan het klooien om het voor elkaar te krijgen. ☺️
 
Iets met bomen en bos waarschijnlijk ;)
 
Ik heb een code toegevoegd die de onderdelen automatisch sorteert van hoog naar laag, alleen krijg ik een foutmelding als ik de data op het blad overzicht via de userform invoer.

Ik kom er niet uit wat er fout gaat

Alvast bedankt,
 

Bijlagen

  • TEST20722.xlsm
    222,5 KB · Weergaven: 12
Zou wel handig zijn als je er ook even bij verteld hoe je probleem te reproduceren is.
Ook de foutmelding zelf is van belang.
 
In de kolom Reparaties kun je dubbel klikken dan komt er een userform waarbij de monteur kan melden welke onderdelen die verbruikt heeft. Deze gegevens worden naar de kolom reparatie weggeschreven maar ook naar het blad " Onderdelen ".

Nu was de bedoeling dat de onderdelen van groot naar klein automatisch gesorteerd zouden worden op het blad " Onderdelen ( E3 : F.. )

Ik had hier een mooie simpele code voor gevonden, maar als ik gegevens in de userform invoer en in het vak opmerkingen wat plasts en vervolgens op invoeren klik dan krijg ik de volgende foutmelding:

Run Time Error 13
Type mismatch

Tevens als ik een onderdeel gebruik wat nog niet op het blad onderdelen staat, loopt de boel helemaal vast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan