Laptop voor autist.

Status
Niet open voor verdere reacties.

chivado1

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2012
Berichten
69
Hallo.

Ik heb een autistische zoon die he tniet lukt om goed voor zijn laptop te zorgen.
Ik heb nu een laptop waar voor de 2de keer het toetstenbord defect is.
Ik weet niet of het om hygiene gaat of dat het gewoon stuk gaat .

Weet iemand misschien een beetje betaalbare (redelijk)goede laptop (i5, 8gb, en 15inch) laptop die dit aankan.
Of is er een manier hoe ik een laptop goed kan beschermen? Ik zie wel plastic covers, maar die geven niet echt vertrouwen.

Alvast bedankt.

gr. Chris.
 
Wat gebeurt er dan precies met het toetsenbord?
 
Hallo

Geen vermelding merk/typenr .....

Dus geen idee of dit een veel voorkomend probleem is bij dit model.

Er wordt ook niet vermeld wat het probleem precies is. (ook reeds aangehaald door "aar")

Ik gok vloeistof ???? ---> ( "Ik zie wel plastic covers, m.....")

Nieuw keyboard monteren is niet echt moeilijk , en meestal niet echt duur , zeker goedkoper dan een nieuwe laptop kopen ....

Een voorbeeld: https://www.benl.ebay.be/itm/332366...tFP8X5l41rtHVFH87CD5c9QIWI4D|tkp:BFBMrpGgz8Rg



Peter
 
Laatst bewerkt:
Ja dat had iets duidelijker moeten zijn.

Het betreft inderdaad onder ander vloeistof maar ook gewoon veel vuil. Hygienne is best een probleem bij hem.
Maar ook is hij motorisch erg onhandig, waardoor de laptop ook tegen een stootje moet kunnen.

Ik heb zelf zijn laatste toetsenbord vervangen, dat was met youtube inderdaad erg makkelijk, maar ik ben er achteer gekomen dat dit niet altijd is.
Zijn huidige toetsenbord krijg ik niet gedaan en moet dus naar een reperateur.

Het merk/type isvoormij niet heel belangrijk (alleen geen mac).
 
Hallo

Een desktop u.s.b. keyboard en muis geen oplossing ???? (deze zijn robuuster van opbouw en .... er zit geen laptop printplaat onder)

Je kunt ook de wireless bluetooth opgaan ... (keyboard , etc in action b.v.b. ...)

Keyboard covers voor desktop keyboard zijn volgens mij ook eenvoudiger te vinden.

Kijk ook eens of er niet op de 2e hands markt te vinden is ... veel gebruikers willen blijkbaar nu al omschakelen op W11 en kopen dus nieuwe toestellen.

Oudere modellen laptop zijn veel robuuster gebouwd , onderdelen (keyboard) zijn meestal ook goedkoper en vlotter verkrijgbaar dan voor nieuwere toestellen.

Ik zie wel nog steeds geen vermelding merk/typenr van probleem toestel , dus nuttige tips hieromtrent kan ik u niet geven ....

Peter
 
Dank je voor de reactie.
De huidige laptop is een Lenovo IdeaPad L340.
Mijn vraag was eigenlijk: is er een laptop op de markt met bijvoorbeeld een water dicht/afstotend toetsenbord?
 
Als je een echt waterdichte laptop wilt hebben zoek dan op rugged laptop.
https://www.google.com/search?q=rugged+laptop+site:nl
Ze zijn heel veel duurder dan normale laptops. Zoals hier: https://laptopcentrale.nl/laptops/rugged/
Laptopcentrale verkoopt ook 2ehandse laptops, maar die rugged 2ehands zie ik nu niet staan.

Je zou dus ook nog een 2e hands kunnen overwegen bij een shop met zeer goede reviews? Als je ze vindt...
Marktplaats, voor een laptop liever niet. Heb altijd bij shops als Laptopcentrale, Remarkt e.d. gekocht, beiden nu geen rugged type 2ehands.
 
Die laptops heb ik inderdaad gezien.
Alleen voor die prijs koop ik liever om de 2 jaar een prima nieuwe laptop.
Ik zal wel af en toe gaan kijken voor 2de hands.
 
Hallo

"De huidige laptop is een Lenovo IdeaPad L340"

Kan begrijpen dat je er tegenop ziet om hier van het keyboard te vervangen .....

Dat men een keyboard op zo'n manier durft te monteren ....

Moet je hopelijk niet vertellen van welk heel duur merk men dit heeft afgekeken.

Uit gemakzucht gebruiken er veel "superglue" om keyboard aan de studs vast te maken.

Ik gebruik hiervoor heel spaarzaam lijmpistool ... eenvoudig te verwijderen m.b.v. alcohol mocht het ooit nodig zijn ....

Geen idee wat een keyboard kost .... zal eens snel kijken ....

In ruil voor die idiote manier van monteren ..... duur zijn deze niet aan de bron .....

https://www.benl.ebay.be/itm/274679...kf/0LI2T76M/cFCHZ4pNbA8LBg==|tkp:BFBMhPn_2cRg

Peter
 
Laatst bewerkt:
Die laptops heb ik inderdaad gezien. Alleen voor die prijs koop ik liever om de 2 jaar een prima nieuwe laptop. Ik zal wel af en toe gaan kijken voor 2de hands.
tis wel zo netjes om je policy daarvan bij de start te vermelden.... dan kan ik iemand anders gaan helpen ipv beschrijven wat je al wist...:eek:
Tnx succes verder.
 
Hallo

"De huidige laptop is een Lenovo IdeaPad L340"

Kan begrijpen dat je er tegenop ziet om hier van het keyboard te vervangen .....

Peter

Vanwaar gebruik je steeds een dubbele enter tussen je zinnen?
Het leest een beetje onhandig. :)
 
Hallo

Ik vind dat het veel prettiger leest in tegenstelling tot alles tegen elkaar geplakt.

Elk zijn idee daarover.

Doe dit nog maar sinds 2001 op deze manier.

Voegt niet veel nuttigs toe aan dit topic.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ben het met Aar eens, dat het onhandig leest.
Je moet het uiteraard zelf weten, dus ik ben er nooit over begonnen.
Mijn perceptie is wel dat de boodschap die je over wilt brengen daardoor minder effectief is. Het is lastig te lezen en daardoor is het door het gevoel dat coherentie (=samenhang) ontbeert een stuk lastig om je verhaal te begrijpen. Het zal absoluut persoonlijk zijn, ik spreek dus alleen voor mijzelf.

Er is wel onderzoek na gedaan welke opmaak invloed heeft op de leesbaarheid van een tekst, te weinig interlinie is iig ook slecht leesbaar, want te druk, dus wat groter wordt vaak geadviseerd. Maar een dubbele interlinie ken ik alleen toen ik vroeger artikelen indiende zodat de reviewer er met de hand correcties tussen de regels kon plaatsen dus dat diende een totaal ander doel.

Bij mensen met dyslexie wordt ook in teksten voor hen de dubbele interlinie toegepast zodat ze gemakkelijker een papiertje over de regels eronder kunnen leggen om daar niet door afgeleid te worden, waardoor de leesbaarheid voor die doelgroep toeneemt. Met een enkele interlinie komt het neerleggen van dat afdek papiertje erg precies en das niet handig voor de lezer met dyslexie.

Ook het lettertype heeft veel invloed op de leesbaarheid. Imho zijn strakke, met niet te lange "uithalen" ( bijvoorbeeld bij een "g" en "h" et cetera) icm een schreefloos lettertype als Arial of het nog net iets prettige leesbare Calibri, zeer geschikte lettertypes om met weinig moeite en dus lang en prettig (veel) tekst te lezen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de schrijfwijze van Peter niet juist en zeer vervelend. Aan mijn Nederlands zal ook wel wat mankeren maar zijn opbouw klopt totaal niet. Ik heb geleerd dat wat je op dat moment als 'onderwerp' kiest bij elkaar in één alinea hoort. Bij Peter springt het van de hak op de tak en je raakt de draad kwijt. Het wordt al snel onsamenhangend. Hij maakt het nog erger door telkens punten te gebruiken. Dat heeft op die manier geen enkele functie en de lezer zal onherroepelijk afhaken. Erg jammer, want qua techniek weet Peter veel.

Route99 gebruikt ook vaak die punten. Wat is daar de bedoeling van? Dat mensen dan ontbrekende teksten gaan bedenken/invullen? Ik heb wel wat anders te doen.
 
[offtopic]
Route99 gebruikt ook vaak die punten. Wat is daar de bedoeling van? Dat mensen dan ontbrekende teksten gaan bedenken/invullen? Ik heb wel wat anders te doen.
Senso, even een exacte update voor jou van mijn kant: Die puntjes samen heten het "beletselteken", het begrip en de toepassing ervan bestaat echt.
De uitleg: https://taaladvies.net/beletselteke...ken (…)-,(algemeen),zelf aan te kunnen vullen.
ik zie het als verrijking van de taal, mogelijk komt het omdat ik als beta toch nog in 4 talen geëxamineerd ben en mijn officiële boekenlijst bestond uit ruim 60 boeken waar ik over geëxamineerd kon worden.
Uit die rijke taal heb ik wellicht toch wat zaken aan overgehouden die niet zo frequent gebruikt worden maar die dus echt wel een functie hebben, zie weblink.
[/offtopic]
 
Laatst bewerkt:
+1 ben ook een Dell fan, heb nu een E6330 naast mijn home-built desktop. Het zwaardere werk op de desktop, maar de laptop in 2017 2e hands gekocht met 12GB geheugen en zelf een SSD ingezet voelt nog steed echt snel aan (kosten toen ca €300 bij Remarkt excl de eigen SSD van ca €70, een koopje voor zulke laptops). Heb er weinig problemen mee en als je iets hebt onderdelen vaak goed verkrijgbaar.
 
Mijn hemel, kunnen we ergens anders over zeuren dan witte regels ertussen en puntjes etc.
(ik vind het helemaal niet vervelend en ik lees het net zo lekker maar goed, dat is dus persoonlijk)

Voor de TS: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2032754
Hier op Tweakers een topic met hetzelfde probleem; topic is 2 jaar oud. Of ben jij dit ook? Zou wat zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allen voor de info (en meningen over opmaak :) )
Ik heb nu genoeg stof voor mijn huiswerk!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan