Aanschaf nieuwe desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Berichten
2.920
Hallo allemaal,

Ik ben toe aan een nieuwe pc vind ik.
Mijn oude gaat al weer 9 jaar mee en hoewel hij alles nog wel een beetje aankan begint het nu toch rap minder te worden.(win 11 gaat bijv. niet lukken)
Spelletjes die hij niet meer op 'ultra' aankan maar eerder 'minimaal' ,video en foto bewerking waarbij ik weer op mijn gemak kan gaan koffie drinken op het terras.
Dat begint me nu toch wel te irriteren, dus tijd voor een nieuwe.
-budget : 2000 tot 2200 €
-ik zet hem zelf wel in elkaar. (ben er alleen totaal uit wat nu het beste bij elkaar past)
-win 11 erbij
-monitor, muis, toetsenbord ed. heb ik allemaal
-kast graag met kabelmanagement (verder hoeft ie niet bijzonder te zijn, raampje vind ik niet interessant)
-uiteraard zo high-end mogelijk voor dit budget.
-videokaart, tja ik speel graag World of Tanks en World of Warships die moeten wel op ultra te spelen zijn zonder dat de videokaart het warm krijgt.
-graag iets van 32gb aan geheugen
-processor, wat raden jullie me aan? (ik gebruik davinci resolve voor video bewerking)ik heb geen voorkeur voor amd of intel. Maar bij een amd proc hoort wat mij betreft een amd radeon graka en een nvidia bij intel....
-gigabit netwerk, wifi is niet nodig
-bluetooth mag, is geen halszaak.
-1 tb ssd

Alvast bedankt!!
 
Ik zou kijken bij PC verkopers wat ze aan complete systemen hebben, zij hebben al nagedacht over configuraties. Dan kun je altijd nog kijken of je die componenten voor veel minder kunt vinden en of het de tijd en moeite waard is om zelf te bouwen.

Bijvoorbeeld bij Azerty: shorturl.at/KOTW0
of bij Alternate: https://www.alternate.nl/Gaming/Pc?s=price_asc#

Voor Resolve geldt: hoe 'dikker' je videokaart, des te korter is je rendertijd.
Edit: ik zou trouwens ook een beetje kijken naar verbruik, ivm met de hogere energieprijzen.
Wat dat betreft is een Mac Studio een aardige optie, die zijn veel zuiniger.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, apple.... nee, dank u. Daar heb ik wel zo'n hekel aan. Voor videobewerking weet ik dat ze ( vaak) beter zijn. Maar ik ga niet zo veel geld betalen voor de naam alleen. Qua config kom ik dan niet in de buurt van een ander machine.
Verder vind ik het zelf bouwen nou juist ook leuk om te doen. Ik zal straks eens kijken naar jou links. Daar kan ik dan iig info weghalen.
 
Processor Intel® Core i7-12700F, 2,1 GHz (4,9 GHz Turbo Boost) socket 1700 processor
Moederbord Moederbord ASUS PRIME Z690-P WIFI, socket 1700 moederbord
Werkgeheugen Corsair 32 GB DDR5-4800 Kit werkgeheugen
Grafische kaarten GIGABYTE GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC grafische kaart
Harde schijf (SSD) SAMSUNG 980 PRO Heatsink, 1 TB SSD
Behuizing Fractal Design Define 7 Compact Dark Tempered Glass tower-behuizing
Voeding SilverStone SST-ST75F-GS v3.1 750W voeding

Is dit wat, prijs 2100€
Moet nog wel windows bij

Ga ik hier weer ff mee vooruit kunnen?
 
Laatst bewerkt:
Met jouw gekozen systeem kun je zeker vooruit !
Ik weet dat het toekomst is, DDR5 is nogal aan de prijs tov DDR4 geheugen, misschien dat er daar nog iets valt te 'winnen' ..
Dit komt uit een configurator ? Ik zou de gekozen RAMsticks nog controleren of ze op de QVL staan ..
 
Yep, uit de configurator van alternate. Maar ik zal even goed ff de QVL er op na kijken.
 
Je maakt het me zo niet makkelijker :D
Maar das misschien ook een idee en het verschil in geheugenprijs is idd wel groot ja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan