Muis wil niet naar 2e beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Gekocht: HP E24q G4 Monitor
Deed het tot voor kort, nu als ik hem aanzet blijft mijn muis op het andere scherm en dat was het dan.

Instellingen Windows 10 home zijn als volgt:
https://ibb.co/Dg80Qgf
https://ibb.co/rdjqXtK

Scherm 1 is de HP en staat links in staande stand
Scherm 2 is Ilyama G-master GB2730QSU en is liggend en hoofdscherm.
Sc

Muis wil aan geen enkele kant van scherm 2 naar scherm 1 toe. Hij opent wel bepaalde programma's op scherm 1 maar ik kan hier dus niet naar toe (?!) Wél als ik scherm 1 mijn hoofdbeeldscherm maak, maar dat wil ik dus niet, het is een uitbreiding van scherm 2.

Hoe los ik dit op?

PS Ik heb HP geprobeerd te bereiken maar dit is totaal onmogelijk. Nergens contactgegevens te vinden, blijft hangen op een pagina dat ik moet aanmelden terwijl ik dat al ben, enzovoorts. En het programma 'HP support assistant' weet scherm1 niet te detecteren. Wil ik kijken of er toch nog een driver of iets mist, dan wil hij exact weten welke versie van Windows 10 ik heb en die ik heb staat niet in hun lijstje. Probeer ik firmware te installeren op basis van Windows 10 64 bits dan maar, dan lukt ook dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Als scherm 2 een totaal andere resolutie heeft dan kan het zijn dat je langs een deel van het hoofdscherm niet naar het 2e scherm kunt. Het is later bij mij weggegaan zonder dat ik weet waardoor.
Hiero: Scherm 1 2560x1440 & Scherm 2 1280x1024

Heb je het 2e scherm wel gekozen via de toetsen combinatie "Windows-toets" + P-toets te gelijk in te drukken en dan voor "Uitbreiden" te kiezen?

Probeer de nieuw account tip vd moderator uit de link eens:
https://answers.microsoft.com/en-us...-monitor/c3cd3d3d-4427-4fd7-8b94-4dc4b520f8e0
Er staat ook nog info over het register aan te passen, lees eerst maar door. Bij regsteraanpassing eerst een image van het systeem/de schijf maken of een register backup.
Een schoon (admin) account aanmaken lijkt me te doen als 1e actie en dan kijken of het opgelost is.
 
Laatst bewerkt:
Hier staat ook nog informatie.

I my case the issue was solved by putting the second monitor, not perfectly on the right diagonal, but slightly having the right side overlapping, then the cursor would move to the second monitor.

Dat las ik eerder in dit artikel plak 1 op 2 en dan krijg je een betere uitlijning.
 
Dat lijkt heel sterk op de problematiek in de 1e alinea in #4?
 
misschien een rare vraag maar welke video kaart gebruik je voor de schermen?
 
misschien een rare vraag maar welke video kaart gebruik je voor de schermen?

Nvidia geforce GTX 1660. Beeldschermen staan ook goed in NVidia configuratiescherm, of althans net zoals in Windows menu.
 
Ik ben nu 4 daagjes even op vakantie maar daarna ga ik even rustig kijken naar al jullie suggesties.
 
Als scherm 2 een totaal andere resolutie heeft dan kan het zijn dat je langs een deel van het hoofdscherm niet naar het 2e scherm kunt. Het is later bij mij weggegaan zonder dat ik weet waardoor.
Hiero: Scherm 1 2560x1440 & Scherm 2 1280x1024

Heb je het 2e scherm wel gekozen via de toetsen combinatie "Windows-toets" + P-toets te gelijk in te drukken en dan voor "Uitbreiden" te kiezen?

Probeer de nieuw account tip vd moderator uit de link eens:
https://answers.microsoft.com/en-us...-monitor/c3cd3d3d-4427-4fd7-8b94-4dc4b520f8e0
Er staat ook nog info over het register aan te passen, lees eerst maar door. Bij regsteraanpassing eerst een image van het systeem/de schijf maken of een register backup.
Een schoon (admin) account aanmaken lijkt me te doen als 1e actie en dan kijken of het opgelost is.

Muis wil inderdaad wél bewegen naar ander scherm op een andere nieuw aangemaakt lokaal account. Ik snap alleen niet de instructie op de pagina wat je vervolgens moet doen om het op te lossen:


"If it works well, locate to the path and check if new files exist in path C: \Users\<user>\AppData\Local\Microsoft\Windows\Cursors\pin_eoa.cur. "
 
Fijn dat het gelukt is...
Muis wil inderdaad wél bewegen naar ander scherm op een andere nieuw aangemaakt lokaal account.
Heb ff gecheckt of pin_eoa.cur bij mij er is... noppes.... niet dus... maar het werkt hier wel.
Mij ging het vnl om je een nieuw account te laten maken, zoals dat in die link ook werkte.
Wrs was je account ergens beschadigd, erg lastig om dat terug te vinden... geniet dat het weer werkt...
 
Fijn dat het gelukt is...
Heb ff gecheckt of pin_eoa.cur bij mij er is... noppes.... niet dus... maar het werkt hier wel.
Mij ging het vnl om je een nieuw account te laten maken, zoals dat in die link ook werkte.
Wrs was je account ergens beschadigd, erg lastig om dat terug te vinden... geniet dat het weer werkt...

:) Alleen nu werkt het dus in dat andere account maar ik heb al mijn data en prorgamma's e.d in het andere account...
 
Kun je de data toch wel overzetten?
De programma's zitten toch gewoon in het menu?
Short cuts op je bureaublad kopieer je ff naar bijv een test map C:\test of zo en die zet je dan op het nieuwe account weer op het bureaublad of je sleep ze naar de taakbalk.
Kijk ff hoe je voor de browser je favorieten en mogelijke wachtwoorden kunt exporteren.
Etc, kweennie wat je nog meer hebt?

Zie het zo: Als je systeem compleet gecrashed was..... hoe had je het dan gedaan? .... ;)
Maak anders als alles weer OK is een softwarematige image met bij Aomai Backupper of andere die vaker hier genoemd zijn op het forum, op een externe schijf, zorg wel dat er ruimte genoeg is voor dat bestand.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb uiteindelijk heel Windows opnieuw geinstalleerd, er waren toch teveel 'issues' en probleem was hiermee ook verholpen :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan