bepaalde reeks cellen rechtstreeks mailen naar gekozen pers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nilles6143

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2013
Berichten
18
Dag allemaal,

Om een wagenpark met opdrachten te dispatchen de volgende vraag m.b.t. de bijlage. (Blad2)

Ik wil graag de ritaanvraag, lees regel, direct mailen naar de gekozen persoon (chauffeur) in kolom M.
De vraag is simpel alleen de VBA uitvoering hiervan is maar meer ingewikkeld voor mij.

Alvast bedankt!

gr. Corné
 

Bijlagen

  • Dispatch.xlsm
    25,2 KB · Weergaven: 16
Dag allemaal,

Ik heb me intussen mega gezocht, geprobeerd etc. naar de juiste code's. Heb het geprobeerd me een aangepaste =HYPERLINK maar dag werkt niet. (zie bijlage)
Kortom, ik zou graag geselecteerde cellen (lees ritopdracht) met kopregel aan een desbetreffende chauffeur direct willen mailen.

Ik heb ook gezocht bij https://www.rondebruin.nl/win/section1.htm maar is alleen via Outlook. Ik heb zelf MacMail en wil het graag voor ieder algemeen mailprogramma gebruiken.

Hoop dat iemand me kan helpen
Alvast bedankt weer!

gr. Corné
 

Bijlagen

  • Dispatch2.xlsm
    26,6 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels een code gevonden maar ik krijg een foutmelding op "Set OutlookApp = CreateObject("Outlook.Application" in de code.
Ik heb heel veel gezocht wat er nu aan de hand is en waarom deze code niet werkt. Heb ook inmiddels Outlook geïnstalleerd.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt, gr. Corné
 

Bijlagen

  • Dispatch3.xlsm
    31,8 KB · Weergaven: 8
Dag allemaal,

Ik was al aardig op weg totdat ik er achter kwam dat je met 'MailTo' geen meerdere cellen kan verzenden.(Macro sendmail), bijlage
Weet iemand of er een alternatief is voor deze? Heb ook al geprobeerd om eerst van meerdere cellen één te maken maar ook dan werkt niet.

Zou iemand mij hierin kunnen helpen of adviseren aub?

Alvast bedankt!

gr. Corné
 

Bijlagen

  • Dispatch4.xlsm
    33,4 KB · Weergaven: 11
Geen idee wat het nu moet worden, OutLook of Sendmail.


Hier de SendMail methode en voeg in de array meerdere cellen toe.
Code:
sub Corné()
 Application.Dialogs(xlDialogSendMail).Show [COLOR=#ff0000]Array(Range("P3"), Range("P4"))[/COLOR], "Onderwerp van Corné"
end sub

Geen idee of dit op een Mac werkt.

Hier nog de minder elegante methode van SendMail.

Code:
sub Corné()
 thisworkbook.SendMail Array(Range("P3"), Range("P4")), "Onderwerp van Corné"
end sub
 
Dag Harry,

Hartelijk dank voor je reactie, echter de codes werken niet, althans niet onder MacMail. Krijg overigens geen foutmelding of iets, maar er gebeurt niets.

Wat ik wil doen is: in Blad2 een regel (lees ritopdracht b.v. A3:K3 incl. A2:K2 met geel geaccentueerd) versturen naar de aangekozen 'Chauffeur' in kolom M (met groen geaccentueerd)

Hoop dat het je duidelijk is wat ik bedoel met dit bestand. (Dispatsch5.xlsm)Zou je aub een me eindje op gang willen helpen met deze methode?

Alvast bedankt!!

gr. Corné
 

Bijlagen

  • Dispatch5.xlsm
    36,6 KB · Weergaven: 7
Dag allemaal,

Ik heb inmiddels Outlook (Mac) geïnstalleerd met een originele licentie maar krijg telkens de foutmelding:"Fout 429 tijdens runtime: ActiveX-onderdeel kan object niet opmaken"
met een verwijzing in de code naar: Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application

Code:
Sub range_waarden_in_email()
c01 = "<table border=1 bgcolor=#FFFFF0#>"
sn = Sheets("Blad2").Range("A2:K3")
For J = 1 To UBound(sn)
c01 = c01 & "<tr><td>" & Join(Application.Index(sn, J), "</td><td>") & "</td></tr>"
Next
c01 = c01 & "</table><P></P><P></P>"
With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
.To = "cornekoolen@ziggo.nl"
.Subject = "werkbladgebied waarden"
.HTMLBody = c01
.Display
End With
End Sub

Ik doe ontzettend mijn best om dit voor elkaar te krijgen maar ik zit vast! Ik zou er ontzettend meer geholpen zijn.

Alvast bedankt
Gr. Corné
 

Bijlagen

  • Dispatch5.xlsm
    36,6 KB · Weergaven: 14
Laten we bij het begin beginnen.
Bijgaand een testbestandje waarmee je een basaal mailtje kunt versturen, vul je e-mailadres in en klik op "Zend mail".
Lukt dat, dan kijken we verder.
 

Bijlagen

  • TestMail.xlsm
    18 KB · Weergaven: 12
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan