Bestand openen lukt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Ik had problemen met LibreOffice. Kon een nieuw opgeslagen .odt document niet openen. Hetzelfde met een nieuw .ods document. Ik heb dan maar LibreOffice opnieuw geïnstalleerd. Als ik nu een reeds bestaande document .odt en/of .ods wil openen krijg ik de mededeling in bijlage. Ook als ik een nieuw document wil maken. Als ik op Ok klik kom ik op "Standaard apps per app instellen". Doen wat gevraagd wordt geeft geen resultaat. Wie geeft mij raad?
 

Bijlagen

  • LibreOffice.jpg
    LibreOffice.jpg
    206,9 KB · Weergaven: 55
Kun je dat dan niet instellen onder > Instellingen > Standaard apps > Standaard-apps per bestandtype kiezen
 
Senso, dank voor de snelle reactie en inderdaad de juiste tip. Alleen nog aanduiden dat de bestanden (.odt, .ods, . . . . ) altijd met die app geopend moeten worden. Dank U wel.
 
Fijn dat het gelukt is.
Wat me bij het installeren van Libre Office opvalt als je niet automatisch doet maar met "aangepaste instellingen" of hoe dat ook mag heten, er op de bestaande kale Win10 bij het rijtje type bestanden dat Libre Office moet kunnen openen, op een vd tussenschermen vd Libre Office installatie ,dat daar bij de opties voor Word documenten geen vinkje staat en bij de overige type bestanden wel (presentaties, rekenbladen e.d.)..... Heb zelf dus nog nooit jouw probleem gehad, maar ik zet dus altijd handmatig dat ene vinkje.....
Hoe installeer jij en zou je dat probleem bij een volgende installatie van Windows zo ook met dat ene extra kunnen vinkje kunnen voorkomen????
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik reeds jaaaaaaren LibreOffice en het is de eerste keer dat mij zoiets overkomst: op een bepaald ogenblik was het mij onmogelijk nieuwe opgeslagen documenten(.odt en .ods) te openen. Vroeger opgeslagen documenten lukte het wel. Ik zag maar één mogelijkheid om mijn probleem op te lossen: LibreOffice opnieuw installeren. Ik gebruikte daarvoor niet "Aangepast" (nooit gebruikt) en had daar nooit een probleem mee. Zou het kunnen dat in LibreOffice voor de eerste keer gebruik gemaakt wordt van "apps" en dat daar mijn probleem ligt? Waarschijnlijk is de update naar versie 7.5 de oorzaak.
 
Lijkt mij evident dat je een juiste app koppelt aan een bestand, maar ook aan het juiste bestandstype/extensie.
 
Ja, via aangepast bleek bij mij het vinkje voor word documenten niet aangevinkt, das mogelijk toch een risico dat documenten met bepaalde extensies door LO niet standaard geopend zouden kunnen worden.
 
Senso, een terechte opmerking van jou. Echter, het was (of is) bij mij de eerste keer dat in LibreOffice met "apps" wordt gewerkt en dat had ik niet gezien. Jij hebt me de goede weg getoond. Nogmaals: hartelijk dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan