Begrijp de foutmelding niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Trouwens AccesGuru:
waar blijft de regel:
Het kalf is reeds verdronken en ligt al op de barbecue, de put staat nog steeds wagenwijd open en iedereen pleurt er van alles en nog wat in. Wat heeft het dan voor zin om aan de kant te blijven staan roepen dat je dat niet mag doen? Mij lijkt het, als mensen tóch met voorbeelden komen, dat je dan veel beter een goed​ voorbeeld kan posten. Dan leert TS er tenminste écht wat van.
 
@AccessGuru,

Helaas werkt de knop "Bestellingen" niet.

Verschillende keren geprobeerd.


Groet,
Toby
 
Welke versie gebruik je? En staat de macro beveiliging wel op de juiste stand (uit)?
 
@AccessGuru,


Ik gebruik officeversie 2021, macro is nu ingeschakeld en het werkt nu prima. Het ziet er prachtig uit. Ook zal ik hem uitproberen op versie 2019.

Hoe krijg je zo’n mooie formulierweergave?

Met behulp van VBA-code open je het andere formulier Bestellingen?


Vriendelijke groet,
Toby
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de volgende instellingen in gebruik, en dan werkt de db waarschijnlijk wel:

Vertrouwenscentrum.png Macro-instellingen.png ActiveX instellingen.png
 
Dank je AccessGuru, deze had ik al gevonden en aangepast.

Met uw formulier ga ik aan het werk en zal deze grondig bestuderen.

Als ik verder vragen heb, kom ik terug.


Groet,
Toby
 
@AccessGuru,

Nu werkt het prima, ik heb uw bestand gezien en ga daar verder mee aan de slag.

Als er vragen zijn hoort u van mij.


Vriendelijke groet,
Toby
 
Prima, succes! Ik heb een paar verschillende technieken gebruikt; kijk maar of je er wat van kan gebruiken.
 
@AccessGuru / lezer(s),

Met het maken van een formulier waarin je de bestellingen verwerkt, loopt het mis en zit ik vast.
Een paar vragen:

Ad 1):
Aandachtig ben ik naar mijn opinie logisch te werk gegaan vanuit mijn query-ontwerp maar het levert niet het gewenste resultaat wat ik zou willen zien. Je zou toch vanuit de query een structuur kunnen opbouwen voor het subformulier. Wat doe ik fout?

Ad 2:
Vanuit uw bestand kon ik m.b.v. een knop een nieuw formulier openen. Doet u dat d.m.v. gebruikmaking van VBA-code? Het lijkt me heel handig om zo’n knop te gebruiken.

Ad 3):
Ook zag ik in uw relatie-ontwerp dat de regel “Stuksprijs” vermeld staat in de tabel Bestelregels en in tabel Artikel.
Vanuit uw formulier kan ik niet zien uit welke tabel “Stuksprijs” vandaan komt. Waarom gebruikt u 2x de regel Stuksprijs?
Bovendien zag ik dat u ook sql-code gebruikt in het query-ontwerp. Nu is sql een taal die niet heel moeilijk is, lijkt mij voor zover ik me hierin heb verdiept.

Ad 4):
Als ik een fout maak in een opmaak van een formulier moet ik steeds het bestand geheel sluiten en daarna weer openen en helemaal opnieuw beginnen. Is er niet een andere (gemakkelijker) manier om weer tot de ontwerpweergave te komen.

Ad 5):
Als ik de gegevens in uw bestand wil opslaan moet ik het gehele bestand sluiten en daarna direct weer openen. Dan zijn pas de nieuwe gegevens toegevoegd. Is het niet handig dat u ook een knop “Opslaan” toevoegt?


Een bestand van mezelf voor zover ik er verder mee kon heb ik toegevoegd en het lukt me niet om hier verder mee te komen.

Misschien te veel vragen misschien om in één keer te kunnen beantwoorden maar dat merk ik dan wel.

Ik ben erg benieuwd naar reactie.


Vriendelijke groet,
Toby
 

Bijlagen

  • NwDB_Klanten.zip
    66,1 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Met het maken van een formulier waarin je de bestellingen verwerkt
Toby

Het probleem blijft dat je via het formulier sf_Bestelregels Query kennelijk direct de bestelregels wilt invoeren. Op deze manier kan je de bestelregels niet koppelen aan een bestelling.

Zoals eerder gezegd en zoals ook duidelijk blijkt uit het voorbeeld van AG, moet je een hoofdformulier met daaraan gekoppeld een sub-formulier maken voor het invoeren van een bestelling en de daarbij behorende bestelregels.
 
Laatst bewerkt:
Dankje XPS351, ik zal nog eens grondig naar de bestands-structuur kijken qua opbouw.

Maar had ik gelijk als ik zeg dat je dat vanuit de query moet gaan opbouwen? Dat heb ik namelijk gedaan.

Groet,
Toby
 
Maar had ik gelijk als ik zeg dat je dat vanuit de query moet gaan opbouwen?

Een query is niet nodig. De tabellen bestelling en bestelregel kan je gebruiken als recordbron voor het het hoofd- respectievelijk het subformulier.

Een makkelijke manier om zo'n hoofd/subformulier te maken is via de formulier-wizzard. Je geeft beide tabellen op en de wizzard doet de rest
 
Met mijn voorbeeldje kun je prima bestellingen en artikelen toevoegen. Ik snap je vraag dus niet helemaal. Je maakt eerst een bestelling aan, en op het subformulier voeg je dan vervolgens de artikelen toe. Die records zie je dan gelijk in je formulieren. Ik snap niet dat je eerst moet afsluiten om nieuwe bestellingen te zien, en een aparte knop opslaan is ook al niet nodig, omdat je rechtstreeks in de tabellen opslaat. Maar ik kijk zo nog wel even naar je eigen voorbeeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan