Windows fout 0xc00000e

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvd

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2014
Berichten
103
Hallo allemaal,

Heb een SSD kaart in mijn laptop gezet en daar windows 11 opgezet. Nu heb ik problemen met opstarten. Met opstarten krijg ik de fout 0xc00000e. Heb op internet al heel veel mogelijke oplossingen gezien en uitgevoerd, maar niets werkt.

Kan ook niet in veilig modus opstarten. Als ik op F8 druk tijdens de 0xc0000e melding, dan knippert het beeld alleen een keer.

Het rare is als ik de installatie usb opstart en dan op herstellen druk en druk op gebruik een apparaat ---> dan de solid state device aandruk, dan kom ik zonder problemen in windows.

Heb geprobeerd opstart herstel uit voeren via de usb, maar dan geeft ie aan dat het niet werkt.

Ook heb ik chkdsk c: /r ingevoerd via opdrachtenpomp van de herstel usb, deze gaf geen fouten aan.

De bios heb ik ook geupdate naar de laatste versie. Mocht ook niet baten.


De SSD kaart zit al een tijdje in mijn laptop. heb er voorheen geprobeerd windows 10 op te zetten, maar had ik hetzelfde probleem. Toen de SSD maar gebruikt als externe opslag en het maar laten zitten. Nu wil ik er toch wel gebruik van gaan maken en een oplossing zoeken.


Wie zou me kunnen helpen? Bedankt akvast!:thumb:
 
Had ook 2 besturingssysteems even. Als de laptop op starte, kon ik ook kiezen tussen welke ik wou gebruiken. De originele c schijf had een windows logo. Mijn andere (ssd) schijf had geen windows logo. Alleen een soort "venster" als logo.

Heb de originele c schijf verwijderd, maar maakte niets uit.
 
Nu nog een reactie op de opmerking van Lange Pier.
 
Zie dat ik de post perongelijk verwijderd heb van het type laptop en ssd kaart. Hier nog een keer

Samsung 860 QVO 2,5 inch 1TB
HP Pavilion Power 15-cb091nd
 
Ja klopt, dat zat erin. Een 250gb. Die zit er nog steeds in. Wil ik gebruiken als extra opslag. Ga straks even alles uitproberen. Ben nu niet thuis.
 
Veel stappen werkte niet. Rare is dat in Boot options in de bios de SSD kaart ook niet weergegeven staat.

Bij UEFI bootorder:
OS bootmanager
USB Diskette on Key/USB Hard Disk
USB CD/DVD ROM drive
! Network Adapter

Lagacy bootorder
Notebook Hard Drive
USB diskette on Key/USB Hard Disk
USB CD/DVD ROM Drive
! Network adapter

Nu in de legacy Support aangezet heb, werkt alles wel. Kan dit of is dit niet goed?

Het rare is als ik MSCONFIG uitvoer dan kan ik normaal opstarten wel aanvinken, maar niet op toepassen drukken.

met bootrec /fixmbr zegt ie toegang geweigerd
met bootrec / scanos heeft ie 0 windows installaties gevonden
 
Laatst bewerkt:
Een 250gb. Die zit er nog steeds in. Wil ik gebruiken als extra opslag
Staat daar nog de oude Win10 installatie op?
Das vaak vragen om problemen, heb het ook al een paar keer gehad, ook al boot je dan goed van die andere schijf, bijv via het boot menu, dan crasht dit systeem na een aantal prima herstarts.
Tis me op een laptop en een desktop gebeurt, eerst probleem loos werken en toen dat. De extacte fout code weet ik niet meer.
 
In een UEFI systeem kun je niet een boot item selecteren, die doet het dan niet, er wordt in een uefi systeem opgestart via de Windows Boot Manager wat je ook selecteert, die doen het dan niet, alleen via de boot selector, te verkrijgen bij HP via ESC of F9.

Haal idd die kleine M.2 er eens uit en probeer het dan nogmaals, zal wel opnieuw installeren worden, vermoedelijk staan nu de bootbestanden op die kleine M.2.
 
In een UEFI systeem kun je niet een boot item selecteren, die doet het dan niet, er wordt in een uefi systeem opgestart via de Windows Boot Manager wat je ook selecteert, die doen het dan niet, alleen via de boot selector, te verkrijgen bij HP via ESC of F9.

Haal idd die kleine M.2 er eens uit en probeer het dan nogmaals, zal wel opnieuw installeren worden, vermoedelijk staan nu de bootbestanden op die kleine M.2.

Zal dat eens proberen. De m.2 schijf is via schijfbeheer wel helemaal leeg en niets aan toegewezen. kunnen er dan nog steeds bestanden op staan?

waar ik ook achter ben gekomen is dat via apparaatbeheer de PCI drivers niet herkent worden.

PCI apparaat
PCI geheugencontroller
SM-bus controller

Dit kan er niet mee te maken hebben toch? probeerde de drivers te installeren via de website van HP, maar dan moet ik besturingssysteem invullen en mijn laptop ondersteund windows 11 niet. Dat wist ik, want kon windows 11 niet installeren via de update. Wel via de USB.

Edit: het legacy opstarten is ook niet de oplossing dan als ik het goed begrijp?
 
Laatst bewerkt:
Heb het verkloot. Heb via opdrachtenpomp van de installatie usb in diskpart de m.2 schijf leeg gegooid en met het commando CLEAN. Alles verwijderd. Heb de schijf wel geformatteerd naar NTFS. Alleen nu ontbreekt de boot file. Krijg de foutmelding: Hard Disk (3F0) boot device not found. Kan ik hier nog iets mee of is het verloren zaak?
 
Ik las dat het met HP wel vaker problemen zijn met M.2 compatibiliteit en op hun forum kwam dat voorbij voor iemand met problemen.
https://h30434.www3.hp.com/t5/Noteb...Pavilion-Power-Laptop-15-cv001ni/td-p/6669151
Er zijn dan toch problemen met bepaalde SSD's en met anderen weer niet.
People ask all the time about other disks like the Samsung Evo 960 or Pro but unfortunately we have seen lots of reports that people install these and they do not work.

In de manual staan de parts nummers die HP adviseert, ze schijnen geen compatibiliteits lijst te hebben, wat bij geheugen veel gebruikelijker is dan bij SSD's, maar wellicht is dat bij HP wel zo???
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c05493193
(10) Solid-state drive, M.2
256 GB, PCIe 847109-020
128 GB, PCIe 912322-007
128 GB, SATA-3 827560-052

Zoek zelf eens verder naar meer ervaringen.
 
Heb het verkloot. Heb via opdrachtenpomp van de installatie usb in diskpart de m.2 schijf leeg gegooid en met het commando CLEAN. Alles verwijderd. Heb de schijf wel geformatteerd naar NTFS. Alleen nu ontbreekt de boot file. Krijg de foutmelding: Hard Disk (3F0) boot device not found. Kan ik hier nog iets mee of is het verloren zaak?

Had je gewoon in de installatie gui bij diskmanagement en geavanceerde schijf opties kunnen doen en je dient dat ding niet zelf te formatteren, je laat W11 zelf de boel indelen en formatteren, je krijgt dan 3 partities, nu snapt W11 er niets van.

En over PCI drivers? hoe kom je dan daar als W11 niet werkt?
Meeste heb je niet eens nodig, overigens.
 
Ik las dat het met HP wel vaker problemen zijn met M.2 compatibiliteit en op hun forum kwam dat voorbij voor iemand met problemen.
https://h30434.www3.hp.com/t5/Noteb...Pavilion-Power-Laptop-15-cv001ni/td-p/6669151
Er zijn dan toch problemen met bepaalde SSD's en met anderen weer niet.


In de manual staan de parts nummers die HP adviseert, ze schijnen geen compatibiliteits lijst te hebben, wat bij geheugen veel gebruikelijker is dan bij SSD's, maar wellicht is dat bij HP wel zo???
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c05493193


Zoek zelf eens verder naar meer ervaringen.

Bedankt voor je reactie. Zal alles is even doorlezen wat je stuurde, mischien haal ik er nog wat nuttigs uit. Heb al behoorlijk wat afgezocht op internet en geprobeerd. Moet alleen nog proberen de m.2 kaart uit de laptop halen en dan windows 11 opnieuw installeren op de nieuwe ssd.
 
Had je gewoon in de installatie gui bij diskmanagement en geavanceerde schijf opties kunnen doen en je dient dat ding niet zelf te formatteren, je laat W11 zelf de boel indelen en formatteren, je krijgt dan 3 partities, nu snapt W11 er niets van.

En over PCI drivers? hoe kom je dan daar als W11 niet werkt?
Meeste heb je niet eens nodig, overigens.

Dat had ik in 1ste instantie ook gedaan, alleen de bootfiles bleven erop staat, dus dacht dat ik via deze weg echt alles kon wissen en dan opstart herstel kon uitvoeren op mijn andere ssd schijf.

Ik kon wel via de installatie usb in Windows 11 komen. Als ik de laptop opstarte via de usb en dan op windows herstellen drukte. Daar kon ik mijn ssd schijf selecteren en werkte het wel. Had dit ook aangegeven in mijn begin post. Alleen dit werkt nu ook niet meer. Ben bang dat me enige kans nog is: laptop openhalen m.2 schijf eruit en dan windows opnieuw installeren. Dan m.2 schijf er weer in. Of gewoon eruit laten.
 
alleen de bootfiles bleven erop staat
Bij het verwijderen van de partities staat er helemaal niets op.....

Begin overnieuw, haal de niet als bootschijf bedoelde schijven er even af/uit.

Niemand in de buurt met wat meer ervaring?

Vind dat je het allemaal erg moeilijk maakt wat het eigenlijk helemaal niet is.
 
Probleem opgelost. M.2 schijf eruit. Windows opnieuw geinstalleerd en daarna m.2 schijf erin.


Bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan