Selecteren Outlook-handtekening in email vanuit access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henneke50

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2021
Berichten
27
Vanuit Acces wordt automatisch een Outlook-email aangemaakt als ik op een knop klik.
In de VBA-code staat o.a.

Code:
Dim SigString As String
Dim Signature As String

Eindje verder staat dan  

       SigString = Environ("AppData") & "\Microsoft\Signatures\HANDTEKENING.htm"
    
        If Dir(SigString) <> "" Then
            Signature = GetBoiler(SigString)
        Else
            Signature = ""
        End If
        On Error Resume Next

Dit werkt probleemloos.

Meerdere mensen werken echter met dit Access-bestand
Nu moet daardoor in een aantal gevallen in de email de naam steeds handmatig aangepast worden.
Wat is graag zou willen, maar is misschien wel helemaal niet mogelijk
- Ik klik op de knop om de email aan te maken
- Ik krijg een selectieveld welke handtekening ik in de email wil zetten. (bijvoorbeeld HANDTEKENING.htm; Truusje.htm; Kees.htm)
- Heb ik de selectie gemaakt, dan pas wordt de email aangemaakt met de juiste handtekening eronder.:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Of maak per gebruiker zo'n bestand aan en gebruik dan dit:
Code:
SigString = Environ("AppData") & "\Microsoft\Signatures\" & Environ("Username") & ".htm"
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook naast je knop een comboboxje zetten met daarin de mogelijke handtekeningen. De standaard waarde afhankelijk laten zijn van diegene die ingelogd is (dus de username). Je kunt dan ook tekenen voor andere mensen. Mogelijk is dit wenselijk. Mogelijk juist onwenselijk. Je hebt dan in ieder geval je keuzelijstje.

Het is een alternatief voor de oplossing van EDMOOR (die ik veel beter vind!).
 
Ik vermoed dat TS juist uit verschillende gebruikers/afzenders wil kunnen kiezen. dan is de oplossing van ed nutteloos. De oplossing met de keuzelijst is dan een stuk logischer. Zeker als je de keuzelijst standaard met de ingelog gebruiker vult; dan hoef je niet eerst een keuze te maken. Zelf zou ik die keuzelijst vullen met een dynamische lijst, waarbij je dus de verschillende handtekeningen ophaalt uit de map waar ze in staan. Dan ben je ervan verzekerd dat mutaties in de lijst automatisch in de keuzelijst worden verwerkt.
 
Maak je dan voor iedere gebruiker zijn sig een .htm bestandje aan met een logo of ander jpg, png, gif.... in verwerkt? Een boel werk of moet het er echt fancy uit zien? Anders als die sig juist maar tekst bevat kan je dat toch prima integreren in je DB zelf in een tabel met verschillende gebruikers hun gegevens die je dan in een keuzelijst in je formulier kunt kiezen (als je niet de standaard ingelogde gebruiker wilt gebruiken) en die dan aangeroepen wordt vooraleer je de mail verstuurd. Ik gebruik zo'n oude VBA procedure daarvoor die je mail verstuurd via Outlook, vind ik handig omdat je dan een copie als bewijs hebt van je mail in de verzonden items.
 
Draadje was bíjna automatisch verlopen/gearchiveerd, ga jij er weer leven in blazen. Dat terwijl TS niet meer reageert... Kunnen we weer 3 maanden wachten :).
 
Tja, denk dat ik hier zelfs langer dan een jaar weg ben geweest -:). Ik was gewoon effe gaan kijken waar er nog een vraag open stond.
 
Dank je wel voor je reactie. Het is een simpele ondertekening die uitsluitend uit tekst in verschillende lettertypen en kleur en grootte bestaat.
Het lastige is dat er geen aparte login gemaakt is voor het minimale aantal verschillende gebruikers.
 
Begrijp ik uit je reactie dat je probleem nog steeds niet is opgelost? Zo nee: heb je dan al wat gedaan met de aangedragen oplossingen? Zo ja: wat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan