Android Auto

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
ik heb eeb Samsung Galaxy A22.
De app Android auto is geinstalleerd, maar de app zie ik nergens op mijn scherm.
Hoe krijg ik die te zien?
 
Al in je telefoon gezocht naar die App?
 
Ik heb mijn telefoon via USB verbonden met mijn auto en het werkt. Maar nu...
Ik heb er niet veel verstand van. Ik heb prepaid dus geen internet abonnement.
Dus, in mijn garage via wifi doet hij het wel.
Wat is nu de voordeligste manier om google maps in mijn auto te ontvangen als ik weg ga?
Ik gebruik internet dus hoofdzakelijk voor google ,maps, whatsapp.
Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is.
Ik hoor graag jullie adviezen.
Groet,
Martin
 
Wat voor auto heb je? Bij sommige, zoals Audi, kan je een dataabonnement afsluiten.
 
Bij sommige auto's kun je inderdaad een dataabonnement afsluiten, maar de vraag is of dat zo verstandig is. Als je nog geen mobiel abonnement hebt lijk mij het verstandiger om deze aan te schaffen, zodat je ook buiten de auto kunt navigeren en/of andere zaken doen waar je internet voor nodig hebt.
 
Ik heb mijn prepaid bij Symio. Wat kan ik dan voor wat ik gebruik, google maps en WhatsApp, het beste nemen?
 
Als je alleen prepaid hebt, en deze op deze manier wilt blijven gebruiken (en dus geen abbo wilt van een provider) , schaf dan een standalone navigatiesysteem aan met een lifetime-abbo, dit abbo geldt voor de levensduur van het standalone navigatie .. een TomTom, een Garmin of een MIO, zo goed als hetzelfde principe.
Je hebt dan weer wel een extra scherm in de auto ...

Een abbo van Simyo, mét 6 GB data én 200 minuten bellen kost 9 euro in de maand, een abbo met 10 GB en 200 minuten kost 13 euro per maand, zie https://www.simyo.nl/sim-only

Elke keer je data opwaarderen kost waarschijnlijk méér dan die 9 euro in de maand, maar ik kan niet in je beurs kijken ..
 
Bedankt allen.
Ik ga naar KPN-Symio en laat me daar voor lichten wat voor mij de beste en eenvoudigste keus is.
 
Ik heb Android autio op mijn telefoon geinstalleerd, maar zie de app niet op het scherm van mijn telefoon staan. Hoe krijg ik hem ter zien?
 
Deze vraag vervalt, omdat Android auto al geinstalleerd is op de telefoon.
 
2 Vragen navigatie met Android auto:
1. Ik had 2 bestemmingen gebruikt. Hoe krijg ik die in het scherm geannulleerd.
2.Hoe krijg ik het geluid van de stem harder?
Groert,
Martin
 
Dat is me gelukt.
Aangezien ik nog in een testfase ben met google maps heb ik steeds vragen:
Hoe krijg ik mijn telefoon via bluetooth met mijn auto verbonden?
Ik zie in mijn auto-systeem wel mijn telefoon staan.
Maar hoe krijg ik google maps via bluetooth met de auto?
 
Krijg bluetooth niet voor elkaar.
Andere vraag:
Bij de navigatie die bij mijn KIA Picanto zie ik de max.snelheid en de snelheid die ik rijd in de linker bovenhoek, maar bij Google maps zie ik dat niet. Is dat in te stellen?
Ik heb inmiddels een Sim only abonnement.
 
Probeer eens.

Open de Google Maps-app Maps op je Android-apparaat. Tik op je profielfoto of initiaal Accounticoon en dan Instellingen en dan Navigatie-instellingen.

Schakel onder 'Rijopties' Snelheidsmeter in of uit.
 
Ik heb de vinkjes aangezet, maar op mijn scherm zie ik linksboven de straatnaam waar ik me bevind. Waarschijnlijk staan de snelheidssymbolen er achter.
Nog een idee voor bluetooth?
 
Langzamerhand met jullie hulp kom ik er wel.
Als ik thuis ben en daar wifi heb, gebruikt hij toch MB's?
Hoe kan dat? Schakelt de telefoon niet automatisch over naar wifi?
Simyo zegt, dat als 4G sterker is dan wifi, het 4G netwerk het overneemt en dus MB's gebruikt.
Klopt dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan