Macbook (2013) SSD upgrade. Kan ik oude SSD later nog extern lezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheFinder

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Berichten
65
SSD van mijn MacBook Pro (Retina, 15-inch, Late 2013), moet vervangen worden.

Ik zie er echter enorm tegen op om de SSD volledig te sorteren in houden, niet houden, vooraleer er de nieuwe SSD inkan.

1. Is het mogelijk om de oude SSD nog in the lezen (extern) en er zo bestanden kan afhalen op een "need to use" basis?

Heb ik nog al eens gedaan maar was toen met een HDD (adaptor gekocht) en niet een SSD.

2. Anders kan ik misschien een time machine backup maken en deze op de nieuwe SSD terug plaatsen? (Nog nooit gedaan.)
 
Met elke enclosure/externe schijfbehuizing of adapter met sata aansluitingen kan dat.
 
Eerst ga je een nieuwe SSD plaatsen.
OS installeren.
Gebruik je iCloud alles wordt teruggeplaatst wat er in iCloud is opgeslagen mits hetzelfde Apple account gebruiken natuurlijk.
Kijk eerst wat je mist vooraleer uw oude SSD aansluiten.
Heb je documenten die op je vorige SSD is gezet die niet in iCloud zijn geplaatst kan je terugzetten zoals Lange Pier aanhaalt.

Heb ik nog al eens gedaan maar was toen met een HDD (adaptor gekocht) en niet een SSD.
Het komt op hetzelfde neer qua installatie en de juiste adapter.
Je hebt een Macbook (Late 2013), je kan er WAARSCHIJNLIJK mee goed overweg dat wat hier vermeld is overbodig is.

TheFinder nog veel genot met uw MacBook.

PS. hoe ziet je SSD eruit van je MacBook????
Ben benieuwd want een MacBook van dit jaar heb ik niet gehad. Heb gekeken naar YouTube, Klopt het wat ik gezien heb ?
De ene MacBook is de andere niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan