Betere verbinding tussen Aaansluitpunt Internet en TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Min aansluitpunt voor internet zit on de woonkamer. Vanwege praktische redenen (redelijk veel randapperatuur) staat mijn computer in een andere kamer. Mijn TV in de woonkamer iseveneens aangesloten op internet.
Dit houdt in dat mijn modem in de woonkamer staat. Een kabel van de modem naar mijn computer moet tenminste twee muren passeren, bij voorbeeld door een deuropening, een serre oversteken of onder enkele lage drempels van maximaal 3 cm breed en enkele mm hoog geleid worden. Dat betekend een internet kabel van minimaal 10m lang. In de woonkamer is de TV en een NAS hardwarematig aangesloten op de router. In de computerkamer 2 desktops een NAS/DLNA en eenprinter.
Daarom had ik gekozen voor internet via het elektriciteits net. In eerste instantie een Belkin set voo 100Mbps later een Sitecom van 500Mbps en als laatste een tp-link av 1300 van 1300Mbps. Alle drie bleken steeds uiteindelijk te overlijden doodat ze kennelijk te heet werden.

Ik ben nu op zoek naar een andere mogelijkheid. Is er nog een andere manier om een draadloze internet verbinding aan te leggen tussen de woon en computerkamer en toch de betreffende apparaten bekabeld aan te sluiten met andere woorden de 10 meter ethernet kabel daardoor te vervangen.

Bij voorbaat dank
 
Is het stroomnet dan wel goed?

Buurman heeft al jaren die sets van KPN en totaal geen problemen, zelf gebruik ik ook soms een setje naar een slaapkamer, staat wel altijd aan maar niet vaak in gebruik, werkt ook al jaren.

Je kunt natuurlijk ook een systeem met repeaters en/of accespoints aanleggen.
 
Hoe kan ik controleren of het stroomnet goed is?

Ik heb al goede Wifi in huis via een Netgear router. Als ik via Wifi wil werken heb ik een Wifi ontvanger nodig om Wifi naar kabel om te zetten.
 
Kabel via een omweg leggen, zodat het makkelijker gaat? Er kan niks tegen een echt kabel op....

Alternatief de repeaters die al genoemd zijn:
https://tweakers.net/pricewatch/zoe...Va_-iytm5cfZfCZzh5gew4DGYZekz8-NXqs2KSfrX6fAE

Heb AVM aangevinkt die hebben vaak goede recensies, om iig op praktijkervaringen van anderen af te gaan.

Deze https://tweakers.net/pricewatch/1486098/avm-fritzrepeater-1200-internationale-versie.html
ziet er best aardig uit maar is slecht verkrijgbaar zie ik nu.
De AX versie daarvan is beter verkrijgbaar:
https://tweakers.net/pricewatch/1785986/avm-fritzrepeater-1200-ax/specificaties
Bevalt ie niet mag je hem binnen de wettelijke bedenktijd terug sturen als je hem online bestelt.
Neem wel een winkel met goede reviews....

Lees vooraf de handleiding door of het apparaat echt kan doen wat je er van verwacht.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik controleren of het stroomnet goed is?

Ik heb al goede Wifi in huis via een Netgear router. Als ik via Wifi wil werken heb ik een Wifi ontvanger nodig om Wifi naar kabel om te zetten.

Dat kan alleen de leverancier, als de spanning te hoog is hebben apparaten het zwaar.
 
Ik heb inmidels de spanning op mijn stroomnet gemeten, 227V lijkt niet al te hoog.

Ook Repeaters bekeken maar op het net en zelfs in de handleidingen kan ik niet een situatie vinden waarin de ethernet output kan worden aangesloten op een switch of iets dergelijks, er wordt alleen van uitgegaan dat er maar 1 apparaat wordt aangesloten (bij mij moeten dat er 4 zijn) alleen Fritz suggereerd misschien maar die suggereerd dat dat dan alleen kan samen met een Fritz Router omdat je daar begrijp ik dan Fritz software voor nodig hebt.
 
Zit er een uitgangs-UTP op? Verwacht je wel bij een draadloze repeater, anders is het een bedraad type Access Point...das imho toch echt iets anders.

Zo ja, dan kun je toch een switch op die UTP poort zetten en daar 4 apparaten op aan sluiten?
Een 5 poorten kost 10 euro zoals deze voldoet prima:https://www.action.com/nl-nl/p/tp-link-desktop-switch-ls1005g/
 
Dat dacht ik ook maar, bij het lezen van een aantal gebruiksaanwijzingen sugereren die anders omdat een repeater in feite dient mede om een bestaand netwerk te verbeteren (dat is bij mij niet nodig). Ik heb alleen maar de RJ45 uitgang nodig waarover de vier aan te sturen apparaten kunnen communiceren alsof ze rechtstreeks aan de router zijn aangesloten. Via andere bronnen bron, maar ook met jullie inbreng ben ik inmiddels tot de conclusie gekomen dat de enige manier die in ieder geval werkt een powerline adapter is. in de hoop dat dieniet zo snel kapot gaat als de vorige.
 
Geen idee welke handleiding je gelezen hebt en wat je gelezen hebt maar bij die fritz-repeater-1200-ax staat het volgende op p12 en p15, zie plaatje van p15:
https://assets.avm.de/files/docs/fr...-1200-ax/fritz-repeater-1200-ax_man_nl_NL.pdf

Bij de 1e bullet begrijp ik dat het kan. Andere netwerk apparaten? Een switch?
afbeelding-2022-08-05-200025893.png
 
Laatst bewerkt:
Op pagina 12, laatste bullet(LAN-kabel) staat het volgende:

Het aansluiten met een LAN-kabel is alleen als de ver-
binding met de internetrouter (Fritz!box) via WiFi to stand is ge-
bracht

Op pagina 15 staat als mogelijke aansluitingen eerste bullet een aantal apparaten genoemd en als bullet 2 een router.
De router staat juist aan de andere kant van de Wifi en deze deelt de ip-adressen uit. Bij mij staat een switch (die geen eigen ip-adres heeft) die de verschilende uitgedeelde adressen verdeeld over verschillende ethernet kabels.
Bij andere merken staan vergelijkbare opmerkingen. Om deze reden twijfel ik of het mogelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Op pagina 12, laatste bullet(LAN-kabel) staat het volgende:
Het aansluiten met een LAN-kabel is alleen als de ver-binding met de internetrouter (Fritz!box) via WiFi to stand is gebracht
Lijkt me logisch dat dit er staat, want je kunt alleen maar met de apparaten die je aansluit een verbinding krijgen als de Wifi v/d repeater verbinding heeft met je router waar het internet binnen komt. Er loopt geen UTP kabel van je "hoofdrouter" naar deze Wifi-repeater want dan zou het geen Wifi-repeater zijn....

Wat ik niet uit de handleiding kan lezen is of deze repeater een eigen ip-range aanmaakt.
Wel op p12 dat er een router moet zijn met een DCHP waar de repeater een ip adres toegewezen krijgt.

op pagina 51 staat dat bij gebruik via de Wifi je hem als Wifi-bridge moet gebruiken.... dat geeft toch aan dat imho de repeater zelf geen ip adressen uit deelt want bij een bridge staat normaal de DHCP en NAT uit.... anders zou het een router zijn, toch?
Dus je zou dus zowel via de wifi van deze repeater als via de LAN-poort en een daar op aagesloten switch altijd een ip adres van je hoofdrouter moeten krijgen.

Hier houdt het voor mij op. Wat ik al schreef, koop hem op afstand in een webshop, test hem of ie bevalt en anders heb je een wettelijk retourrecht.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan