Google Workspace

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amster

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2012
Berichten
6
Google heeft mijn G suite account automatisch veranderd in een Google Workspace Business starter. Hiervoor betaal je in het eerste jaar 3 euro per gebruiker, maar er schijnt ook een Google Workspace Essentials te zijn die gratis is. Die kan ik alleen niet tussen de abonnementen vinden als ik zoek in mijn beheerders console. Daar kan ik alleen upgraden. Is er iemand die weet hoe ik kan downgraden naar Essentials en of ik dan alsnog wel van Gmail gebruik kan maken (want dat begrijp ik niet helemaal uit de berichten online) of dat je dan alleen agenda/drive/meets hebt? Ik hoor het graag, want ik heb het gevoel dat ik nu cirkeltjes aan het draaien ben. Super bedankt alvast!
 
Per ongeluk JA geklikt bij een proefabonnement en vergeten op te zeggen?
Wat staat er in je aanmeldings email? En de voorwaarden die je hierbij kreeg?

Dit vond ik via Google:

https://support.google.com/a/answer/11472744?hl=nl
Overstappen naar Essentials Starter

[FONT=&amp]Als u uw service bij een reseller heeft aangeschaft, kijkt u hier | Heb ik een reseller?

Als u het jaarmodel gebruikt, kunt u alleen downgraden naar een andere versie als u overstapt van het jaarmodel naar het flexibele model.

U kunt uw Enterprise Essentials-abonnement downgraden naar Essentials Starter.
Wat u moet weten voordat u overstapt
....... etc



[/FONT]
 
Aha... je hebt mogelijk dit bericht gehad:
https://tweakers.net/nieuws/192254/...an-g-suite-zet-gebruikers-naar-workspace.html
Google stopt met gratis legacyversie van G Suite, zet gebruikers naar Workspace


Gebruikers van het oude Google G Suite moeten vanaf 1 juli overstappen naar een betaald Workspace-pakket. Nieuwe gebruikers kunnen sinds 2012 al geen gebruik meer maken van het gratis legacypakket van Google-diensten, maar gebruikers die daar nog op zaten, betaalden nog niet.
Google heeft een mail gestuurd naar beheerders en een blogpost online gezet waarin het de veranderingen uit de doeken doet. Beheerders van een gratis G Suite-legacypakket moeten vanaf 1 mei overstappen naar een Google Workspace-pakket. Dat is tot 1 juli van dit jaar nog gratis te gebruiken, daarna moeten ze ervoor betalen. Google zet beheerders die niet zelf voor een pakket kiezen zelf over naar het pakket dat het beste bij hun gebruik past.
De verandering geldt alleen voor beheerders van een oud abonnement van wat in 2006 begon als Google Apps. Dat was een bundeling van onder andere Gmail en Calendar die gratis kon worden gebruikt door scholen en bedrijven. In 2016 veranderde dat pakket naar G Suite, waar toen ook Docs en Meet bij kwamen. In 2020 werd dat pakket weer omgedoopt naar Google Workspace. Het was sinds 2012 al niet meer mogelijk voor nieuwe gebruikers om een gratis abonnement te nemen op het pakket, maar gebruikers die hun pakket toen al hadden, hoefden al die tijd niets te betalen. Nu is die periode voorbij, al heeft Workspace wel twee gratis pakketten beschikbaar. Workspace for Education Fundamentals is een afgeslankte versie van het onderwijspakket, en er is een gratis versie voor stichtingen.

Update: er zijn nog wel twee gratis pakketten van Workspace beschikbaar. Dat is toegevoegd.
Daar onder voegt een Tweaker de email toe die je gehad zou moeten hebben..
Beste beheerder,

We willen u laten weten dat de verouderde kosteloze versie van G Suite vanaf 1 juli 2022 niet meer beschikbaar is. Als u uw services en accounts wilt blijven gebruiken, moet u upgraden naar Google Workspace.

16 jaar geleden introduceerden we de nu verouderde kosteloze versie van G Suite: het oorspronkelijke Google Apps-aanbod voor bedrijven en scholen. In 2012 hebben we deze service beëindigd. We gaan nu alle resterende gebruikers overzetten naar een geüpgraded betaald Google Workspace-abonnement. Deze upgrade vindt plaats op basis van uw gebruik.

Wat betekent dit voor mijn organisatie?
In 2020 introduceerden we Google Workspace en hebben we ons aanbod beter afgestemd op de behoeften van onze klanten. In Google Workspace vindt u alle functies die u nu ook gebruikt, plus aanvullende voordelen zoals meer opslagruimte, verbeterde beveiliging en 24/7 support.

U kunt in een paar korte stappen upgraden van de verouderde kosteloze versie van G Suite naar Google Workspace. Uw eindgebruikers merken niets van de upgrade. Omdat we u willen ondersteunen bij deze overstap, kunt u tot 12 maanden na 1 juli 2022 gebruikmaken van diverse kortingen.

Wat moet ik doen?
Upgrade vóór 1 mei 2022 naar Google Workspace om uw account(s) en de services zonder onderbrekingen te blijven gebruiken. Lees het Helpcentrum-artikel over de upgrade en selecteer de optie die het best bij de behoeften van uw organisatie past. Als u het gewenste abonnement heeft gevonden, volgt u deze stappen:

1. Ga naar de Beheerdersconsole.
2. Selecteer het betreffende abonnement.
3. Vermeld uw factureringsgegevens.
Na de upgrade kunt u uw nieuwe Google Workspace-abonnement en de bijbehorende functies kosteloos gebruiken tot ten minste 1 juli 2022.

Als u vóór 1 mei 2022 niets doet, upgradet Google uw organisatie daarna naadloos naar een nieuw Google Workspace-abonnement. Dit nieuwe abonnement wordt gebaseerd op uw huidige gebruik van de verouderde kosteloze versie van G Suite.

Als u op 1 juli 2022 nog geen factureringsgegevens heeft ingevuld, wordt uw abonnement opgeschort.

Als uw behoeften zijn veranderd en u niet wilt upgraden naar een Google Workspace-abonnement, kunt u de gegevens van uw organisatie exporteren met Takeout.

Veelgestelde vragen
In het Helpcentrum vindt u meer informatie over hoe u overstapt van de verouderde kosteloze versie van G Suite naar Google Workspace.

We helpen u graag
Als u vragen heeft of hulp nodig heeft, kunt u contact opnemen met Google Workspace-support. Als u belt of een supportaanvraag indient, kunt u verwijzen naar referentienummer #########. Als u problemen ondervindt met de toegang tot uw beheerdersaccount, bekijkt u hoe u uw beheerderswachtwoord reset.

Bedankt dat u voor Google Workspace heeft gekozen.

– Team Google Workspace
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan