Hoeveel Ventilatoren heb ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lebas

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2004
Berichten
122
Hallo,

Hoe kan ik zien hoeveel Fans ik heb op mijn laptop?
Volgens mij is er 1 stuk ,
ik zie er namelijk 3 staan , maar bij nr 3 staat niets.
Mijn laptop wordt erg warm en maakt veel herrie,

Fan.jpg

mvg,
bas
 
Dat zal vast in de handleiding staan.
Op je plaatje is dat niet te zien.
Lijkt tijd voor een grondige onderhoudsbeurt.

Laat merk en type ook weten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou even googlen op het type laptop dat je hebt. Je zult dan wel vinden hoeveel ventilatoren je computer hebt.
 
Een vraag stellen zonder enige nuttige informatie te geven, vreemd.
 
Het is niets bijzonders wanneer er geen informatie over alle ventilatoren wordt weergegeven. Houdt de temperatuur van de processor in de gaten. Een graad of 50 mag die wel worden. Pas nog heb ik een computer gerepareerd die 100 graden werd in de processor en uitschakelde, Het koelelement bleek niet juist te zijn bevestigd, waarbij de koelpasta niet als een dun laagje zalf was aangebracht, tegen eventuele krasjes, maar net als bij een boterham met pindakaas en dat was uitgedroogd door de toch al hoge temperaturen. Koelpasta koelt natuurlijk zelf niet en het merendeel van de computers wordt op dat punt verkeerd in elkaar gezet. Bij dit soort snelle processoren luistert het nauw. Misschien kan u beter terugbrengen naar de winkel als het niet werkbaar is.

Laptops worden vaak verkeerd gebruikt, namelijk op schoot of op een kussen en je zal alle openingen dan beter vrij moeten houden. Zelf heb ik goede resultaten met het uitschakelen van de Turbo Boost, waarbij de hoge processorsnelheid natuurlijk niet wordt gehaald.

Uw laptop heeft 8 processorkernen (octacore). Als u Windows heeft, ga dan eens na in Taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) bij Prestatie en onderaan "Broncontrole openen" of u alle 8 grafieken (0 t/m 7), met enige activiteit daarin weergegeven, ziet. Zo niet, ga dan naar Uitvoeren en type MSCONFIG. Ga naar het tabblad Computer opstarten en kies "geavanceerde opties." Vul hier dan het aantal processorkernen in. Daarna opnieuw opstarten en u weet zeker dat alle kernen worden herkend en benut.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan