zoeken naar volgend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos Van den Bro

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Berichten
61
Hallo,

Ik heb een bestand van vliegtuigen waar ik vliegtuigen meerdere malen gezien heb.

Dit bestand wordt dan gesorteerd op het type en serienummer en tijdstip.

Wanneer ik een vliegtuig meerdere malen gezien heb zou ik graag willen springen naar het volgende vliegtuig (serienummer) via een knop, en is er dan ook een mogelijkheid om naar het eerste bestand van vorig vliegtuig te springen?

dank bij voorbaat,

groeten

Jos
 
Dat is niet goed te zeggen zonder te weten hoe je database is opgebouwd. Ik zou verwachten dat je in ieder geval een tabel vliegtuigen en een tabel waarnemingen hebt. Dan zou springen naar het volgende vliegtuig niet moeilijk zijn.

Kortom, meer informatie is gewenst en zoals altijd werkt het meesturen van een voorbeeld database het beste.
 
Laatst bewerkt:
0BHdcP6.jpg


Blauwe pijl = naar volgend vliegtuig en oranje is naar vorig.

Groeten

Jos
 
Dit lijkt mij wel heel erg een Excel scherm. Staat je vraag wel in het goede forum? Dit is dan namelijk geen Access vraag.
 
Ik kan het in ieder geval niet lezen (zal de leeftijd zijn) en kan er dus verder niet zoveel mee.

Zoals ik eerder schreef, zou je in een goed (database) ontwerp een tabel vliegtuig en een tabel waarneming hebben. Dan kan je een hoofdformulier maken met de vliegtuiggegevens en een subformulier met de gerelateerde waarnemingen. Dan kan je dus ook simpel van het ene naar het andere vliegtuig gaan, omdat op het hoofdformulier maar één vliegtuig staat.
 
Laatst bewerkt:
In de afbeelding zie je dat er waarschijnlijk de volgende tabellen zullen bestaan:
-Vliegtuigtypes
-Companies
-Plaatsen
-Vliegtuigen (registratienummer)
-waarnemingen

Misschien beter een afbeelding van je relatiescherm met alle tabellen en onderlinge relaties posten. Of natuurlijk een copie van je database met dummy data posten.
 
foto is geplakt naar excel, is wel degelijk acces.
Probeer je ons voor de gek te houden? Zelfs je formulier ziet er als een Excel formulier uit. Maar goed, als je zegt dat het Access is, dan denken we wel even verder mee. Al is een (desnoods dummy) versie van de database natuurlijk veel makkelijker en zinniger.

Als je de database netjes hebt opgezet (en dat kunnen we zo dus absoluut niet beoordelen) dan heb je een hoofdformulier voor je vliegtuigen, en een (gekoppeld) subformulier voor je waarnemingen. Nogmaals: uit je plaatje blijkt daar niets van, dat lijkt gewoon op een Excel spreadsheet. Ook (en juist) qua ingevoerde gegevens.
Maar laten we van het goede uitgaan, en dat je dus een hoofdformulier hebt waarop je het vliegtuig kiest, dan zie je in het subformulier automatisch de juiste waarnemingen. En zijn de pijlen uit je plaatje dus overbodig, want je selecteert het volgende of vorige vliegtuig gewoon in je hoofdformulier, en ziet dan gelijk welke waarnemingen daar bij horen. Maar ja, als je het zo had ingericht had je de vraag niet hoeven stellen :).
 
De afbeelding in het plaatje is een split form, waarschijnlijk gebaseerd op een query. Vraag is wat er met 'bestand' wordt bedoeld: het access bestand (.mdb of .accdb) of een recordset (tabel/query) ? Dus idd, als mogelijk, graag een applicatie voorbeeld posten.
 
De afbeelding in het plaatje is een split form, waarschijnlijk gebaseerd op een query.
Ik ben (gelukkig) nog niet helemaal kippig en had dat uiteraard al lang en breed gezien; zat TS een beetje te stangen. Hoef jij niet op te reageren :). Het is voor mij dan weer vrij duidelijk wat TS bedoelt met 'bestand'. Dus dat hoeft-ie voor mij niet apart uit te leggen. Daarentegen wacht ik nog wél op een reactie van Jos op de (toch vrij zinnige) opmerkingen die ik eerder gegeven heb. En dus nog steeds een (desnoods uitgeklede) versie van de database.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan