bookmarks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
Goede middag

ik gebruik op mijn iMac Firefox en heb bijgevolg bookmarks; zoals voorzien door de software van Firefox. Maar ik heb een tweede afzonderlijke folder, die ik other bookmarks genoemd heb. In deze heb ik een reeks andere bookmarks geplaatst. Ik zou graag de folder met de klassieke bookmarks als ook de folder other bookmarks ook hebben op mijn MacBook. Is er een mogelijkheid om alles te kopiëren op de macBook ? Hoe moet ik te werk gaan aub ?

Met dank en vriendelijke groeten

Audass
 
Je zou bij de bestaande bookmarks een map bookmarks 2 kunnen maken en daar die andere bookmarks in zetten.
Je zou ze kunnen importeren, je zou ze stuk voor stuk kunnen openen met firefox en dan direct als bookmark vastleggen.
Als het het bookmarks.sqlite file is dan moet je het openen in een andere firefox sessie. Dan exporteren naar html en dat file daarna met de originele firefox met je originele bookmarks importeren.
Html bestand Openen met firefox: Bestand - Bestand openen kan ook. Dan zie je alles in je scherm staan. Dan moet je het weer stuk voor stuk doen.
Het is dus afhankelijk hoe je bookmarks nu op je schijf staan. Ik redeneer hier vanuit Windows.
Succes er mee.
 
Goedenavond

ik werk met MacOS . Al de URL'S openen op mijn MacBook en ze dan plaatsen in "other bookmarks" op mijn MacBook is een monikkenwerk. Ik deed het voor mijn iMac en zou willen vermijden, die ganse operatie opnieuw te moeten herhalen ???

Mvg


Audass
 
Je kunt door middel van Firefox Sync bookmarks, maar ook andere gegevens synchroniseren tussen verschillende apparaten.
Wellicht is dat een oplossing voor je probleem. Hoe je e.e.a. instelt staat hier beschreven.
 
Wat Tommy78 aangeeft is ook een mogelijkheid. Je krijgt dan op beide machines dezelfde bookmarks. En dat wordt iedere keer weer bijgewerkt.
De eerste keer zou e.e.a. door elkaar kunnen staan. Om dat te voorkomen zou je via bladwijzers beheren de bookmarks van één van beide computers in een aparte map zetten. Bv "Andere bookmarks". Dan blijven ze gescheiden.
Bij mij heb ik veel submappen:
bookmarks.JPG

Dan staat niet alles door elkaar. Een nadeel is dat er ook veel opstaat dat niet meer actueel is. Dat gebeurt ook als er geen submappen gemaakt worden:D
 
Laatst bewerkt:
Je kunt door middel van Firefox Sync bookmarks, maar ook andere gegevens synchroniseren tussen verschillende apparaten.
Wellicht is dat een oplossing voor je probleem. Hoe je e.e.a. instelt staat hier beschreven.

Dank u voor uw voorstel , dat mij een zeer goede oplossing lijkt. Maar ik heb op mijn werkcomputer (iMac) een Firefox browser staan en op mijn macBook ook. Met de uitleg, die ik lees op de plaats door u opgegeven vind ik niet hoe de MacBook Firefox laten synchroniseren met de iMac

Mvg

Audass
 
Wat Tommy78 aangeeft is ook een mogelijkheid. Je krijgt dan op beide machines dezelfde bookmarks. En dat wordt iedere keer weer bijgewerkt.
De eerste keer zou e.e.a. door elkaar kunnen staan. Om dat te voorkomen zou je via bladwijzers beheren de bookmarks van één van beide computers in een aparte map zetten. Bv "Andere bookmarks". Dan blijven ze gescheiden.
Bij mij heb ik veel submappen:
Bekijk bijlage 365818

Dan staat niet alles door elkaar. Een nadeel is dat er ook veel opstaat dat niet meer actueel is. Dat gebeurt ook als er geen submappen gemaakt worden:D
Hallo

Ik denk dat het voorstel van Tommy zeer goed is. Maar op de plaats die hij opgeeft om te consulteren vind ik niet terug hoe de Firefox browser, die op mijn MacBook staat laten synchroniseren met de Firefox browser die op mijn werkcomputer (iMac) staat

Mvg

Audass
 
Zoals aangegeven, ik werk met Windows.
Daar zijn de 3 stappen als volgt:
Synchronisatie firefox.JPG
Meer woorden hoef ik er dan ook niet aan te besteden. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
De rest moet zich wijzen.
 
Laatst bewerkt:
Met de uitleg, die ik lees op de plaats door u opgegeven vind ik niet hoe de MacBook Firefox laten synchroniseren met de iMac

Heel ingewikkeld is dat niet. In de uitleg waar ik naar verwijs vindt u een kopje "Extra apparaten met Synchronisatie verbinden", daar staat uitgelegd hoe u dat doet. Het komt er feitelijk op neer dat u zich in Firefox aanmeldt met het Firefox-account dat u heeft aangemaakt op elk apparaat dat u wilt synchroniseren.

Zoals kostenzer terecht aangeeft, de eerste keer dat er gesynchroniseerd wordt zullen de bookmarks van de iMac en MacBook over en weer gesynchroniseerd worden, wat in eerste instantie wat chaotisch kan zijn. Een oplossing daarvoor kan ook zijn om eerste bijv. op de iMac bookmarks zo te organiseren zoals u ze hebben wilt, op de MacBook alle bookmarks te verwijderen en dan te synchroniseren.

Dus kort stapsgewijs samengevat:
  1. Maak een Firefox-account aan zoals beschreven in de uitleg.
  2. Meldt u aan in Firefox op het eerste apparaat (in uw geval de iMac) en kies wat u wilt synchroniseren.
  3. Meldt u aan op elk volgend apparaat (MacBook, iPhone, ander apparaat) in Firefox met het Firefox-account en schakel daar ook synchronisatie in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan