Monitor probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

KillerRu

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Berichten
149
Hoy,

Ik heb recent een kleine verhuis gedaan van mijn desk, heel mijn pc ontkoppelt en opnieuw alles aangesloten.
Nu bij het terug opstarten merkte ik dat de Refresh rate van mijn Acer Predator monitor niet hoger gaat dan 24Hz, Hij zit dus vast.
Even andere kabels en poorten geprobeert maar niets helpt. Soms springt hij naar 144Hz maar dan valt 't scherm gewoon uit en gaat hij weer naar 24Hz.

Drivers zijn ook al opnieuw geïnstalleerd. Nog iemand een idee?
 
Heb je misschien bij het losmaken van de stekkers iets geforceerd?
Over welke kabels / verbinding hebben we het?
Heb je de mogelijkheid om een andere monitor te lenen en uit te proberen?
24Hz is wel erg weinig. Dan moet je het beeld zien flikkeren. Daarentegen is 144Hz wel erg veel voor een gewone monitor aansturing. Als je hem voor spelletjes gebruikt dan weet ik het niet. Ik speel er geen.
 
Wat ik mis, merken en types van de gebruikte hardware en zeker het type van de videokaart en die monitor en op welke uitgang/poort het nog meer was geprobeerd.
Zie m'n sig.
 
Apperatuur:
- Acer Predator XB271HU A
- Samsung LC27G5xT

Videokaart:
Nvidia Geforce RTX 2080 (MSI)

De monitor draait zowel op HDMI als op Displayport maar 24Hz, en dat zonder het flikkeren. Wat 't ook enorm bizar maakt.
Ik kan 'm bij het aankoppelen altijd even op 144Hz zetten of iets lager maar dan springt hij na enkele seconden gewoon naar 24Hz en verdwijnen alle andere keuzes.
 
Al de monitor op een andere PC geprobeerd? indien mogelijk, weet je of het aan de monitor ligt of aan de videokaart, heb je ook een interne/onboard GPU waar hij op kan worden getest? zal dan wel in de UEFI/BIOS aan moeten staan.

Je kunt sowieso de videokaart driver herinstalleren, staat de automatische Windows Driver Update wel uit?
 
Jep automatische driver updates staan uit.
De tweede monitor werkt wel gewoon normaal zonder enig probleem dus denk niet direct dat 't aan de GPU ligt. Heb 3 display ports op de GPU en 1 HDMI allen geprobeerd met beide monitors. De ene kan elke poort aan de andere gaat altijd terug op zijn standaard 24Hz.
 
Alles wat met de videokaart maken heeft in Apparaatbeheer (in Configuratiescherm) verwijderen en dan het systeem uit en weer opnieuw opstarten.
Als het goed is wordt alles weer automatisch herkend.

Alleen als dat niet lukt de laatste drivers die je van je pc hebt opnieuw installeren, dat laatste schreef Lange Pier al.
 
Ook allemaal al geprobeerd heb de talloze filmpjes al gevolgd en raar genoeg staat mijn HDMI (tweede scherm) op 144Hz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan