Volumeverschil binnen films/series verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
233
Hoi allemaal,

ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende: als ik een film kijk, vind ik het verschil tussen de dialoog en de actiescenes zo enorm groot, dat ik constant moet wisselen van volume. Als hij staat op het volume om een dialoog te kunnen volgen, doet het bij een actiescene met veel geweerschoten pijn aan mijn oren. Ik vind het jammer om met een AB in mijn hand films te moeten kijken. Is hier een oplossing voor? Ik heb een beeldscherm met een Chromecast met Google TV. Maar voordat ik op deze manier tv keek, had ik er ook al last van. Bestaat er hier iets voor?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
1. Geen actiefilms meer kijken. Het verschil in volume bij andersoortige films is minder groot.

2. Veel TV's hebben een 'auto-volume' functie, deze brengt harde en zachte volumes dichter naar elkaar. Je vindt dit in het instellingsmenu van een TV, onder Audio of Geluid. Als je alleen een computermonitor als scherm hebt, ontbreekt die mogelijkheid denk ik.

3. Je zou in dat geval een (2e hands) Receiver kunnen aanschaffen, daar zit vaak een zgn. 'midnight'-functie op, die doet hetzelfde.
 
Ik gebruik dit de laatste tijd veel. Daarom probeer ik alle mogelijkheden en privileges op dit gebied te verkennen. Voor mij zijn sociale netwerken in de eerste plaats een gelegenheid om mezelf te uiten naar het grote publiek. En tiktok likes kopen is voor mij een must geworden in deze zaken. Hierdoor kan ik meer aandacht vestigen op mijn blog en zo meer resultaat behalen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Vandahl, je zegt: 3. Je zou in dat geval een (2e hands) Receiver kunnen aanschaffen, daar zit vaak een zgn. 'midnight'-functie op, die doet hetzelfde.

Wart voor soort receiver is dit? Ik heb inderdaad alleen een soort beeldscherm als tv, er zit geen antenne aansluiting op oid. Ik kijk tv via Google TV Chromecast. hoe kan ik zo'n receiver het beste zoeken/noemen?

Dank je wel!
 
Het was een oplossing die makkelijker klinkt dan hij is. Zo'n Receiver is een versterker - waar je luidsprekers op moet aansluiten.
En omdat je een Chromecast hebt, moet hij HDMI geschikt zijn. (Je moet je Chromecast op de Receiver aansluiten, en de receiver op de Monitor).

Allemaal goed te doen voor freaks als mijzelf :) Maar als je hier nooit kaas van hebt gegeten. kan het toch een puzzel zijn.
Het is wel een vooruitgang voor je filmgeluid. dus als je films graag met goed geluid beluistert kun je de uitdaging aangaan.

Op Marktplaats zie je tweedehands aanbiedingen vanaf ruim onder de €100.- Bij een Mediamarkt beginnen de prijzen voor een nieuwe 'Receiver met HDMI' bij €500+
Je hebt dan ook nog luidsprekers nodig, en check of het model wat je kiest inderdaad zo'n 'Midnight' functie heeft (het kan anders heten).

Wat een goedkopere en veel simpeler oplossing zou zijn is dit kastje:
https://www.converters.tv/hdtv_to_hdtv/TruVolume-HDMI-v1.3-Volume-Leveller/715.html
of dit: https://www.jaycar.co.uk/hdmi-audio-signal-volume-leveller/p/AC1615
Maar ik kan ze nergens (echt nergens) te koop vinden..

https://www.marktplaats.nl/l/audio-...8,72,414,69|sortBy:PRICE|sortOrder:INCREASING
 
Inderdaad ingewikkelder dan ik hoopte. Ik ga er in de toekomst nog eens rustig voor zitten om te kijken of ik dat voor elkaar krijg. Anders zal ik er gewoon aan moeten wennen. In elk geval hartelijk bedankt voor je tijd en het meedenken!

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan