• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe waarden selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Overvalued

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2017
Berichten
14
Momenteel ben ik een excel bestand met tekstwaarden aan het filteren.

Dit bestand bestaat uit 2 lijsten:

-Lijst 1 = alle waarden
-Lijst 2 = Alle gedeeltelijke stukjes tekst die ik in lijst 1 een kleur wil geven


Nou kan je uiteraard via filteren of Vlookup dit waarde voor waarde doen echter was ik benieuwd of er een makkelijkere manier is?

Hopelijk kan iemand me in de goede richting wijzen:)
 

Bijlagen

  • Voorbeeld document.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 10
Je kan Voorwaardelijke Opmaak (VO) instellen voor lijst 1. Als de waarden uit lijst 2 gevonden worden krijgt de cel dan een kleurtje. De (formule)-conditie wordt dan bijv. zoiets:
Code:
=SOM(--ISGETAL(VIND.SPEC($I$11:$I$15;F11)))>0
Let er wel op dat er geen spaties achter de zoektermen staan (zoals bij 'wat").

Zie ook bijlage.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld document (AC).xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 13
Je kan Voorwaardelijke Opmaak (VO) instellen voor lijst 1. Als de waarden uit lijst 2 gevonden worden krijgt de cel dan een kleurtje. De (formule)-conditie wordt dan bijv. zoiets:
Code:
=SOM(--ISGETAL(VIND.SPEC($I$11:$I$15;F11)))>0
Let er wel op dat er geen spaties achter de zoektermen staan (zoals bij 'wat").

Zie ook bijlage.


En op welke manier moet ik dit precies in de voorwaardelijke opmaak invoeren?

Ik heb wat lopen stoeien met:

1) conditional opmaak
2) new rule
3) style = classic
4) use a formula to determine which cells to format

maar daar lijkt het zo niet mee te lukken.
 
Het lijkt erop dat je een ENGELS talige versie van Excel gebruikt, dan werkt een NEDERLANDS talige functie natuurlijk niet.

In de bijlage bij post #2 staat alles al ingevuld. Bekijk dat eerst eens. Mocht je er niet uitkomen dan kun je je weer melden hier.
 
Het lijkt erop dat je een ENGELS talige versie van Excel gebruikt, dan werkt een NEDERLANDS talige functie natuurlijk niet.

In de bijlage bij post #2 staat alles al ingevuld. Bekijk dat eerst eens. Mocht je er niet uitkomen dan kun je je weer melden hier.

Het is gelukt met je voorbeeld bestand. Mijn dank is groot!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan