Blokkeren device in bedraad netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.647
Beste leden,

We hebben in de loop der tijd zolang we internet hebben, diverse devices via WIFI op ons netwerk toegelaten (vrienden, kennissen). Hoe kan ik deze apparaten het beste verwijderen/blokkeren ? Ander WIFI wachtwoord ?

Ik kan in de Genexis Platinum 7840 router komen en daar zie ik diverse apparaten staan bij het tabje 'clients', zijn dat de apparaten die op dit moment verbonden zijn?
En hoe kan ik apparaten die bedraad zijn aangesloten, de toegang ontzeggen zonder de stekker eruit te trekken ?

Dit is een betrekkelijk onbekend gebied voor mij, wie kan mij op weg helpen ?
 
Verander het wachtwoord... en als je een optie voor een gastnetwerk hebt kun je toch met een schone lijst beginnen en ook nog gastvrij zijn voor die op de gast Wifi mogen.
Als de router geen gastnetwerk heeft, overweeg een goedkope router die je als access point aansluit en gebruik daar het gastnetwerk van. Bijna alle Asus types hebben dat, doe ik ook hier.


ik heb oa deze:
https://tweakers.net/pricewatch/1631368/asus-rt-ac68u-v3-zwart/aanbod/
Voor 3-4 tientjes te koop bij een Tweaker. Ff zijn beoordeling lezen.
Nieuw ruim 80 euro... dat scheelt toch aardig wat.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord(en) wachtwoord veranderen is dé manier.
En ja, ook de Genexis Platinum 7840 (Glas) heeft de mogelijkheid tot een Gastnetwerk, deze zal ik dan ook gaan activeren !

Maar dan blijft de de vraag over de bedraadde aangesloten apparaten nog over .. hoe kan ik die de netwerktoegang ontzeggen ?
 
Die apparaten die aan het beraadde netwerk hangen zijn toch gewoon van jezelf!
 
MAC-adres ervan blokkeren?
 
Tsja, dat was de titelvraag ook al een beetje .. hóe doe ik dat ..
 
Die apparaten die aan het beraadde netwerk hangen zijn toch gewoon van jezelf!

Waarom wil je dat?, zitten de buren dan ook op je bedraad netwerk?

En als voor de wifi al een ander wachtwoord hebt heb je alleen onnodig werk met het blokkeren van de mac adressen wat je in de router doet, moet je wel dat adres weten.
 
Excuus voor de late reactie, ik ga es kijken hoe ik dat es voormekaar boks

Wordt vervolgt ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan