aansluiten draadloze muis en toetsenbord op nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbeersma

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2016
Berichten
104
Kan iemand mij helpen om de draadloze muis en toetsenbord van mijn oude computer over te zetten naar een nieuwe computer? Of heb ik dan een nieuwe muis en toetsenbord nodig? Ik krijg wel beeld op de monitor, maar kan dat beeld niet beïnvloeden.
 
heb je op de oude computer een bluetooth dongel zitten.
zo ja die verplaatsen naar je nieuwe pc en dan je muis en toetsenbord opnieuw contact laten maken met de dongel.

een nieuwe muis en toetsenbord is zeker niet nodig.
misschien handig om even te vertellen welk merk en type toetsenbord/muis jij hebt.
 
Het hoeft niet eens een Bluetooth dongle te zijn. Een dongle is voldoende.
 
Bedankt allen. Ik heb een Cisco dongle en een Logitech muis en Logitech toetsenbord. Ik begrijp dat ik de dongle in de nieuwe computer moet steken, maar hoe laat ik mijn muis en toetsenbord opnieuw contact maken met die dongle?
 
Ik kom al verder. Ik heb op mijn oude computer 2 hele kleine USB-stickjes gevonden die kennelijk de verbinding vormen de muis en toetsenbord. De Cisco dongle heeft iets te maken met het wifi-netwerk. Ik ga even zelf verder proberen (contact maken met mijn wifinetwerk lukt me nog niet), maar als ik er niet uit kom kom ik graag weer even bij jullie terug. Lukt het wel, dan laat ik het uiteraard ook even weten.
 
Bedankt allen. Ik heb een Cisco dongle en een Logitech muis en Logitech toetsenbord. Ik begrijp dat ik de dongle in de nieuwe computer moet steken, maar hoe laat ik mijn muis en toetsenbord opnieuw contact maken met die dongle?
Meestal herkennen ze de dongel zelf wel. Anders zit er vaak op knop aan de onderkant van je toetsenbord of muis om opnieuw te connecten.
 
Bedankt voor je reactie. De dongle wordt herkend, althans ik zie een paar netwerken, waar ook mijn netwerk bij staat. Maar als ik daarmee wil verbinden zegt hij dat hij geen verbinding kan maken (zonder verdere details). Ik heb mijn modem al een keer opnieuw opgestart maar dat heeft niet geholpen.
 
Achterop de Cisco dongle staat ergens AE1200, is dat wat je zoekt?

Ik weet niet of ik iets heb aan software, want het wifinetwerk doet het wel als ik mijn oude computer gebruik. Met de nieuwe computer ben ik nog niet verder gekomen dan het beginscherm waarin ik de juiste taal kan selecteren en daarna het wifiwachtwoord kan intypen. Dus ik kan nog niet op Google of zo, en kan sowieso verder nog niets typen, en dus ook geen drivers installeren.
 
Drivers kun je natuurlijk op een andere pc downloaden en op een USB stick zetten.

Welk besturingssysteem stonde er op die oude computer en welke op de nieuwe?
Zijn alleen oude drivers voor te krijgen, die in de compatibiliteits modus proberen te installeren.
https://www.linksys.com/nl/support-article/?articleNum=321643
Linksys was van Cisco.

Is er geen bedraad netwerk mogelijk?
 
Sorry, maar ik ben een gepensioneerde man met weinig (technische) computerervaring. Een driver downloaden en op een USB-stick zetten? Geen idee hoe dat moet of waar een driver voor dient.

Op mijn oude computer heb ik Windows 8.1, op de nieuwe Windows 11.

Ik heb hier geen vaste netwerkkabel.
 
Ben ik ook maar wel met wat ervaring, zou een nieuwe wifi dongle aanschaffen, lees dat die je hebt niet aan de praat te krijgen is in Windows 10 en 11.
 
Ah, dankjewel. Voor alle duidelijkheid: de Cisco AE1200 moet ik dus vervangen. Ik heb even op internet gekeken, en zie dat er een aantal verschillende zijn die op Windows 11 werken. Heb je suggesties wat een goede zou zijn, of maakt het allemaal weinig uit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan