Tijdelijke map voor branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lukasvandijk

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2015
Berichten
28
Hoi!

Ik heb een vreemde situatie. Ik heb een map met foto's op mijn D: Schijf. Als ik deze zelf map zoek, staat er in de map locatie
Code:
Tijdelijke map voor branden
in het pad.
Dit geeft weinig problemen, behalve dat lightroom soms problemen heeft met het lokaliseren van bepaalde bestanden. Ik vermoed dat het hiermee te maken heeft.

Het gaan om tientallen mappen op mijn D: schijf die schijbaar Tijdelijke map voor branden in het pad hebben staan, maar dat is alleen zichtbaar als ik de bestanden zoek..

Al geprobeerd om deze map te legen, maar geen effect. Zie ook de bijlagen

Code:
C:\Users\your-user-name\AppData\Local\Microsoft\Windows\Burn\Temporary Burn Folder

Iemand een idee?

Hoor het graan & alvats bedankt!!

Groeten Lukas
 

Bijlagen

  • Screenshot_1.png
    Screenshot_1.png
    19,8 KB · Weergaven: 22
  • Screenshot_2.png
    Screenshot_2.png
    13,1 KB · Weergaven: 19
Ik kan het niet volgen. Wat is het probleem. Kopiëren, verplaatsen? Wat ben je aan het doen? Hoe zoek je dan de bestanden? Gebruik een andere zoekmachine?
 
Ik zie dat het probleem niet goed begrepen wordt, excuus.

Als je in de bijlage kijkt, zie je dat dezelfde map, ogenschijnlijk op twee verschillende locaties staat.

Als ik via verkenner navigeer naar de map gaat het goed. Als ik dezelfde map zoek, dan zul je zien in de bijlage dat de locatie ineens 'tijdelijke map voor branden' bevat. Kijk maar naar het pad in de bijlagen.

Geen idee dus hoe dit kan.. jullie?
 
Ik had gezien de screenshots niet direct de indruk dat je in Dropbox zit maar gewoon in Windows Verkenner. Maar goed waarschijnlijk zijn deze bestanden eens op een dvd gezet en daar tijdelijk opgeslagen.

Tijdelijke map voor branden in het pad hebben staan, maar dat is alleen zichtbaar als ik de bestanden zoek..
Is de conclusie dan dat je de bestanden dubbel hebt? Niet kunnen legen? Wat is dan de error/melding?

Probeer onderstaande eens:
* Gebruik schijfopruiming (Disk Cleanup)
Elke computer heeft een groot aantal bestanden en programma's op de harde schijf die al een tijdje niet zijn gebruikt of overbodig zijn. Met Schijfopruiming kunt u zien welke toepassingen en bestanden van uw computer kunnen worden verwijderd. C:\Windows\System32\cleanmgr.exe
Opruiming kan via > Windows Instellingen of Win-toets+R en typ cleanmgr.exe > Enter
Schijfopruiming kan ook met CCleaner en Glary Utilities, kijk wel eerst de instellingen na!
 
Laatst bewerkt:
Als ik dezelfde map zoek, dan zul je zien in de bijlage dat de locatie ineens 'tijdelijke map voor branden' bevat.

Welke zoekmachine zoekt? Is dat Dropbox of LR. Ook zie ik een heel ander path/pad op de twee screenshots, dus daar klopt ook niets van. Is dat een werkelijk fysiek pad of gaat het hier om een biblotheekfunctie? Kun je beide paden fysiek bereiken en staan er dan op allebei locaties identieke bestanden?

Koop en ga in de toekomst werken met software die wel goed werkt en die je begrijpt en niet voor verrassingen plaatst!
 
Laatst bewerkt:
Als ik op Google zoek zijn er toch meer mensen die last hebben van een identiek of vergelijkbaar verschijnsel.

Als je in Verkenner naar de map "C:\Users\your-user-name\AppData\Local\Microsoft\Windows\Burn\Temporary Burn Folder" gaat zie je daar dan bestanden staan? Zo ja, heb je geprobeerd deze te verwijderen?

Zie je in Verkenner, als je verborgen bestanden weergeven hebt ingeschakeld, in de mappen op je D-schijf die in de zoekresultaten als "Tijdelijke map voor branden" verschijnen een desktop.ini bestand staan? Zo ja, wat gebeurt er als je het desktop.ini bestand verwijdert? Verschijnt de betreffende map in je zoekresultaten dan nog steeds als "Tijdelijke map voor branden"?
 
Hi @Tommy78, eindelijk iemand die het snapt, dankje voor je reactie. Ja inderdaad al geprobeerd om de "Temporary Burn Folder" te legen. Echter zonder succes. Ik begrijp er helemaal niks van. Op google ben ik nog geen zinnige oplossing tegengekomen. Jij wel? Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

@Senso, wat je ziet, is allemaal legale software, adobe lightroom en windows verkenner. Niks spannends. En we kijken naar dus exact dezelfde map en bestanden met allebei dus een ander pad. Dat is het raadsel wat we proberen op te lossen. Nog een screenshot bijgevoegd. Mocht je een oorzaak weten hoor ik het graag!

Bedankt
 

Bijlagen

  • Screenshot_1.png
    Screenshot_1.png
    76,5 KB · Weergaven: 12
  • Screenshot_2.png
    Screenshot_2.png
    41,9 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Hi @Tommy78, eindelijk iemand die het snapt, dankje voor je reactie. Ja inderdaad al geprobeerd om de "Temporary Burn Folder" te legen. Echter zonder succes. Ik begrijp er helemaal niks van. Op google ben ik nog geen zinnige oplossing tegengekomen. Jij wel? Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Een echt overduidelijke oplossing kom ik ook nog niet tegen. Iets wat nog het meest op een mogelijke oorzaak lijkt vind ik hier. Dit gaat toch weer over desktop.ini-bestanden die blijkbaar aangeven dat een bepaalde map onderdeel uitmaakt van een "Temporary Burn Folder".

Heb je mijn eerdere suggestie al kunnen proberen?

Zie je in Verkenner, als je verborgen bestanden weergeven hebt ingeschakeld, in de mappen op je D-schijf die in de zoekresultaten als "Tijdelijke map voor branden" verschijnen een desktop.ini bestand staan? Zo ja, wat gebeurt er als je het desktop.ini bestand verwijdert? Verschijnt de betreffende map in je zoekresultaten dan nog steeds als "Tijdelijke map voor branden"?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan