Adobe Photoshop Afbeeldingsgrootte

Status
Niet open voor verdere reacties.

vtveen

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2012
Berichten
90
Plotseling kan ik de afbeeldingsgrootte van mijn foto's in Photoshop niet meer aanpassen.
 
Tja, dat is een wel héél vage omschrijving. Ik hoop niet dat je verwacht dat wij dat nu kunnen reproduceren. Of daar überhaupt ooit last van hebben gehad. Ik in ieder geval niet. Begin eens met te vertellen of je dat met alle​ foto's hebt, of maar met één.
 
Ik werk met Adobe Photoshop Elements 14.
De tool - Afbeeldingsgrootte (Afbeelding > Vergroten/verkleinen > Afbeeldingsgrootte) kan ik niet meer gebruiken voor al mijn eigen foto's.
 
  • Krijg je een foutmelding? Zo ja, wat is deze?
  • Is de tool niet beschikbaar in het menu?
  • Je geeft aan dat je de tool niet kan gebruiken voor al je eigen foto's. Wel voor andermans foto's?
  • Kun je geen andere resolutie invoeren?

Het blijft een beetje gissen wat er nu precies aan de hand is, dus het motto van vandaag is "hoe concreter hoe beter" :).
 
Voor gebruik op een foto website (Ipernity) is het gewenst om de grootte van mijn foto's aan te passen.
Als ik de tool open krijg ik in het menu "Afbeeldingsgrootte" de oorspronkelijke pixelafmetingen en documentgrootte te zien.
Als ik bijvoorbeeld op de waarde in "Pixelafmetingen Breedte" klik, kan ik daar niet de door mij gewenste nieuwe waarde invullen.
 
Laatst bewerkt:
Maar andere opties werken wel? En heb je de andere tips al uitgeprobeerd? Je kunt bijvoorbeeld met het gratis programma FastStone ImageViewer óók afbeeldingen vergroten/verkleinen. En zelfs nog in batch ook. mocht dat handig zijn. Dus probeer dat ook eens. Overigens is Photoshop Elements een totaal ander pakket dan Photoshop, dus het helpt als je duidelijk(er) bent in je vraagstelling. Wij kunnen nu eenmaal niet bij jou op je bordje kijken....
 
In het menu "Afbeeldingsgrootte" werken alle VIER de mogelijkheden NIET>
Er is één andere tip, die niet op Photoshop Elements van toepassing is.
Sorry, dat ik maar een DOMME PC-gebruiker ben die niet direct het verschil tussen Photoshop en Photoshop Elements weet. Iedereen is nu eenmaal geen expert !!!
 
Als ik bijvoorbeeld op de waarde in "Pixelafmetingen Breedte" klik, kan ik daar niet de door mij gewenste nieuwe waarde invullen.

Heb je NumLock op je toetsenbord ingeschakeld?

Heb je de optie "Resample Image" aan- of uitgevinkt? Ik lees hier dat de grootte van de afbeelding wijzigen in pixels alleen werkt als deze optie is aangevinkt.
 
Het lijkt erop dat het 'probleem' bij Numlock zit/zat.
Dank je wel !!
 
Sorry, dat ik maar een DOMME PC-gebruiker ben die niet direct het verschil tussen Photoshop en Photoshop Elements weet.
Dat heeft niets met domheid te maken, als wel met niet lezen wat je op het scherm ziet. Het logo van het programma verschijnt immers ook op het scherm bij het opstarten ervan. Verwar domheid nóóit met onwetendheid​. Dat is pas écht dom :d.
Bovendien krijg je PE vaak gratis bij een nieuwe camera, en kost Photoshop (de volledige versie dus) een godsvermogen. Dat had je echt wel geweten :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan