Krijg Nu Een Installatie Scherm Van OSX Mavericks...

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheFinder

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Berichten
65
MBP Late 2013.

Huidig OS was Big Sur.

Via Cmnd + Shift + R SSD gewist. (Hoofdvolume via toon alle apparaten.) SSD geformatteerd als APFS + GUID.

Big Sur opnieuw geïnstallerd.

Op einde een foutmelding gekregen. "Er is een probleem opgetreden."

Mac herstart. Krijg nu een installatie scherm voor OSX Mavericks.

Kan schijf niet meer partitioneren als APFS.

Instalatie voor Mavericks lukt niet. Krijg zelfde nietszeggende error bij einde installatie. Schijf is nu geformatteerd als OS Journaled Extended en GUID.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
 
Kort samengevat:

SSD wissen Voor OS X moet je selecteren "Mac OS X Uitgebreid (Journaled)

.Je moet nu het besturingssysteem opnieuw installeren om je Mac weer te kunnen gebruiken.

Dit zal dezelfde besturingssysteem zijn van bij aankoop, niet Big Sur. Wel OSX Mavericks zo te lezen.
Daarna kan je Big Sur installeren.

Lees dit ook eens!
https://www.appletips.nl/clean-install-mac/
 
Laatst bewerkt:
Had je de vorige Big Sur er zelf opgezet? Van een aantal oudere Macs heb ik wel eens gelezen dat er alleen latere OS-sen op kunnen
als je er eerst een ouder OS op zet. en dan upgrade naar een nieuwer. Dat zou verklaren waarom de re-install niet lukte.
Wat de eisen precies zijn moet je uitzoeken voor jouw MBP.

Daarmee heb je je huidige schijfprobleem nog niet opgelost. Heb je een install medium? Dan kun je via Schijfhulpprogramma daarvan een 'First Aid/Schijf EHBO'
uitvoeren op de schijf vd MBP - daarna kijken of formatteren en installeren wel lukt - maar dus niet meteen naar Big sur.

Je kent de Dosdude Patcher? Daarmee kun je op een unsupported Mac direct Big Sur installeren. Het kan zijn dat er een firmware update nodig is.
Zie hier: https://forums.macrumors.com/threads/macos-11-big-sur-on-unsupported-macs-thread.2242172/
 
Kort samengevat:

SSD wissen Voor OS X moet je selecteren "Mac OS X Uitgebreid (Journaled)

.Je moet nu het besturingssysteem opnieuw installeren om je Mac weer te kunnen gebruiken.

Dit zal dezelfde besturingssysteem zijn van bij aankoop, niet Big Sur. Wel OSX Mavericks zo te lezen.
Daarna kan je Big Sur installeren.

Lees dit ook eens!
https://www.appletips.nl/clean-install-mac/

Sorry dat ik niet duidelijk was. :)

Het is niet de bedoeling om OSX Mavericks te installeren. Ik had Big Sur staan maar wilde een clean instal van Big Sur.

De interface en optie voor herinstallatie na het wissen van de van Mac OS Recovery was wel degelijk Big Sur. Na de gefaalde installatie is de interface veranderd en naar OSX geswitcht.

Deze had dezelfde installatie problemen als Big Sur. Een paar keer geprobeerd. Uiteindelijk is hij wel geïnstalleerd (toevallig of niet) toen ik Journaled Case Sensitive nam.

Nu upgraden naar Big Sur dan.
 
Had je de vorige Big Sur er zelf opgezet? Van een aantal oudere Macs heb ik wel eens gelezen dat er alleen latere OS-sen op kunnen
als je er eerst een ouder OS op zet. en dan upgrade naar een nieuwer. Dat zou verklaren waarom de re-install niet lukte.
Wat de eisen precies zijn moet je uitzoeken voor jouw MBP.

Daarmee heb je je huidige schijfprobleem nog niet opgelost. Heb je een install medium? Dan kun je via Schijfhulpprogramma daarvan een 'First Aid/Schijf EHBO'
uitvoeren op de schijf vd MBP - daarna kijken of formatteren en installeren wel lukt - maar dus niet meteen naar Big sur.

Je kent de Dosdude Patcher? Daarmee kun je op een unsupported Mac direct Big Sur installeren. Het kan zijn dat er een firmware update nodig is.
Zie hier: https://forums.macrumors.com/threads/macos-11-big-sur-on-unsupported-macs-thread.2242172/

Ik heb Big Sur via een reguliere systeem update binnengehaald. Ik kwam van Catalina. Je kan rechstreeks van Mavericks naar Big Sur upgraden heb ik gezien.

Gelukkig draait Big Sur nog zonder de Dosdude Patcher.

Formateren ging idd na de EHBO ding. Maar nog steeds APFS optie kwijt. Veronderstel dat OSX die niet ondersteund maar moet ik dan naar Big Sure upgraden, terug een clean install doen en daarbij APFS selecteren?

En ook bedankt voor je reactie. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan