licentiesleutel Windows 10 /11

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaxMac

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2022
Berichten
48
Ik heb op mijn MacBook Pro onlangs Parallels verwijderd en ook zo Windows 11.
Nu terug alles opnieuw geïnstalleerd.
Het rare is dat In Windows de licentiesleutel niet meer aanvaard wordt
Licentie aangekocht in de Microsoft-Store en of ik terug een nieuwe zal moeten aanschaffen zie ik niet meer zitten.
Die licentie kostte mij een 200 euro.
In het register staat de gekochte licentie nummer juist aangegeven, maar in de Setting System moet ik deze nog de code ingeven.
Gedaan zoals hier aangegeven https://www.anoopcnair.com/windows-11-license-activation-using-command/
Troubleshooting werkt ook niet.
Wie weet raad?
 
Licentie is apparaat gebonden, dus die zou moeten werken ongeacht of het een fysieke PC is of een virtuele.
Bel Microsoft anders eens op 020-5001500, en leg de situatie voor?
 
Ja vergeten te melden aanvraag retourneren bedrag is geweigerd
 
Ja vergeten te melden aanvraag retourneren bedrag is geweigerd
Leg eens uit wat je hiermee wou bereiken? Je hebt toch een licentie?
 
Vraag eens rond op het Parallels forum je ziet daar ook problemen voorbij komen iets als deze, stel daar de vraag zelf.
Het heeft toch niets te maken met Parallels. Meer een Microsoft probleem.
Stel... dat je een kast koopt in een meubelwikkel en dat de kast uiteen valt als de trein passeert. ga je dan ook een klacht indienen bij de treinmaatschappij. :p

Ik zou de mening van Aar volgen.
 
@ Aar
Leg eens uit wat je hiermee wou bereiken? Je hebt toch een licentie?
inderdaad ik heb een licentie maar het activeert niet meer.
Ik heb al stappen ondernomen en mijn geld teruggevraagd. Ik heb gelezen dat binnen 3 weken je geld kan terugvragen. (Retourneren).
Antwoord gekregen dat ik mijn bestelling moest nagaan. Daarop stond vermeld Afgewezen.
 
Laatst bewerkt:
@ Aar

inderdaad ik heb een licentie maar het activeert niet meer.
Ik heb al stappen ondernomen en mijn geld teruggevraagd. Ik heb gelezen dat binnen 3 weken je geld kan terugvragen. (Retourneren).
Antwoord gekregen dat ik mijn bestelling moest nagaan. Daarop stond vermeld Afgewezen.

Waarom zou je hem opzeggen, ipv netjes te vragen wat er loos is?
 
@DANIEL162 Daar werd het wel op het Parallels forum opgelost.... tis toch iets anders in een VM dan op een normale Windows PC, dus neem ik dat mee in de overwegingen en zag dat andere het onder Parallels wisten op te lossen.
 
Tis mosterd na de maaltijd maar key's worden soms al voor een paar euro aangeboden en nog legaal ook.
Het is wel om te installeren op een Mac-Book pro M1.
De windows die je op uw pc installeert kunnen niet gebruikt worden op een Mac M1-M2.

Ik zal contact opnemen met Microsoft.

Opgezocht die licentiesleutel Windows Pro 10/11 heeft mij exact 245 euro gekost.

Ik vraag mij af of die key's van een paar euro's wel werkt.

Het ging vroeger allemaal beter om te installeren met een intel processor en Bootcamp en Parallels.


 
De windows die je op uw pc installeert kunnen niet gebruikt worden op een Mac M1-M2.
Tuurlijk wel, hoe kom je aan die wijsheid?

Die Windows 10 versies verschillen alleen in home, pro, oem of retail, heeft weinig te maken op welke Mac die komt via Parallels, dat is virtueel.
Andere versies zijn niet interessant.

Ik vraag mij af of die key's van een paar euro's wel werkt.
Werken gewoon en waarom zo achterdochtig?
 
Laatst bewerkt:
Die Windows 10 versies verschillen alleen in home, pro, oem of retail, heeft weinig te maken op welke Mac die komt via Parallels, dat is virtueel.
Andere versies zijn niet interessant.

Aangezien Microsoft alleen een versie van Windows verkoopt die is ontworpen voor Intel-processors, moet u een speciale ARM-versie aanschaffen. (ARM is de processorfamilie waarop de M1- en M2-chips van Apple zijn gebaseerd.) Voorlopig verkoopt Microsoft geen Windows voor ARM-processors, maar u kunt https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windowsinsiderpreviewARM64 hier te downloaden. Inloggen met Microsoft account.

Maar moet ook op wijzen dat Parallels dit nu automatisch doet zonder dat je eerst die versie moet downloaden.

De gewone versies van intel die je gebruikt op uw pc https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11 zal niet installeren op een Mac M1-M2.
 
Het stond er al bij hem op en het kan ook gewoon......

Wat bedoel je met gewoon??


In het register staat de gekochte licentie sleutel correct aangegeven
VK7JG-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX, maar in Setting System moet ik deze nog de code ingeven.
Probleemoplossing is voltooid
Windows kan niet op dit apparaat worden geactiveerd.
Schermafbeelding 2022-08-30 om 11.50.32.png
Wat daarmee aanvangen?
 
Laatst bewerkt:
Indien je de key via Microsoft hebt aangeschaft dan heb je die toch nog?
Werkt die niet, bellen.
Dit zal de enige oplossing worden.
Nu niet, einde september. Dan wordt het definitief geïnstalleerd op mijn nieuwe iMac.
Nu had ik het geprobeerd op mijn MacBook Pro, daar komt normaliter geen windows op.

Wat ik eerder geprobeerd heb is Windows installeren met virtual machine UTM
Met deze kon ik geen Microsoft-Store gebruiken. Het ontbrak in installatie.
Zou het kunnen dat het express is gedaan, omdat er vol staat van problemen met die key.
Wie zal het zeggen....

Alvast bedankt LangePier voor de wijze inbreng.
Aar en Daniel bedankt voor de tips.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan