orphaned bestanden herstel na chkdsk

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeertsPeter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2022
Berichten
2
Hallo,

aangezien ik te maken had met een corrupte hard disk heb ik hierop een chkdsk D: /f /r /x op losgelaten.
Hiermee kwam de disk in elk geval weer beschikbaar maar ik ben wel de nodige data kwijt omdat een aantal index bestanden
zijn verwijderd. De log van chkdsk meldt dat er een found.001 is aangemaakt en die heb ik uiteindelijk weten te vinden.
Echter dit blijkt een lege folder te zijn (geen data). Kom ik dus niet verder mee echter aan de ingenomen schijfruimte af te leiden heb
ik enige hoop dat deze data er nog steeds staat alleen niet meer via het filesysteem te vinden.

Kent iemand een goed tool/methode waarmee ik een scan zou kunnen doen om te bepalen of mijn vermoeden juist is en vervolgens om
te proberen deze bestanden op een of andere manier te redden?

IK hoor het graag

Peter
 
Biedt 1 of beide tools de mogelijkheid om eerst een scan te doen alvorens echt te gaan repareren? Betalen is eventueel een optie maar dan liefst wel als blijkt dat er inderdaad iets terug te halen valt.
 
Testdisk mag je zonder kosten gebruiken. Hoe Testdisk werkt staat met plaatjes zelfs in de link die je al had

GetDataback
Free to Try
Download the trial version and recover your files. You can preview your data to be sure it works. If you like the results, you do not need to rerun the program. Purchase the license key and enter it into the open program. Then copy everything you need!
Er dan is er nog:

Easeus data-recovery-wizard
https://nl.easeus.com/data-recovery-software/data-recovery-wizard-free.html
Geen ervaring mee.

Zoek obv van de software naam zelf nog even op het forum naar ervaringen.
Heb diverse keren wat data voor mensen gered maar das al weer van voor Corona.

Zorg wel dat je altijd een 2e schijf hebt waar ruim voldoende ruimte is om de gerecoverde data naar weg te schrijven.
Ik neem daar zelf altijd een lege schijf voor, ik wil zeker weten dat op een of andere manier er niks met zo'n schijf gebeurt, anders dan de gerecoverde data er neer te schrijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan