Pijltje op foto of tekening zetten. Welk programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.

loop

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Berichten
141
Geachte forum leden.
Eens was ik in het bezit van een progje om een pijltje ter verduidelijking op een foto of tekening te zetten .Tijdens het gebruiken kon ik hem ook wegzetten als een icoon op het zelfde werkblad. Is er iemand die dit herkend en mij eventueel de naam van het progje kan vertellen zodat ik het opnieuw kan installeren.
 
Om pijltes of andere verduidelijkingen in een foto te plaatsen gebruik ik Irfan View:
https://www.irfanview.com/

Geen idee of je die bedoelt.
 
Ik bedoel dus een ander los staand progje die los van IrvanView maar wel in IrvanView kan worden gebruikt.
 
Dan bedoel je kennelijk het bestandje Paint.dll
Pak de zip uit en plaats dat bestandje in de map Plugins in de map waar Irfan View is geïnstalleerd.

Open dan een foto met Irfan en druk op de F12 toets.
 

Bijlagen

  • Paint.zip
    264,7 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je aan een progje als Greenshot moet denken.

Met Greenshot kun je schermafbeeldingen maken van specifieke vensters, of van een zelf geselecteerd deel van een venster waarvan je een print wilt maken. Het programma start automatisch met Windows mee op en zit in je systeemvak. Klik met de rechtermuisknop op de icoon van Greenshot en ga voor één van de mogelijkheden die geboden worden.
Regio vastleggenvoor het maken van je eigen selectie.
Window vastleggen voor het maken van een schermafbeelding van een geopend venster en
Gehele beeldscherm vastleggen voor het hele scherm.

Wie extra snel wil werken kan gewoon de printscreentoets indrukken en vervolgens met de linkermuisknop ingedrukt het kader verslepen, waarbij de afmetingen van de schermafdruk eveneens worden weergegeven. Na het nemen van de "foto" verschijnt er onmiddellijk een kleine beeldbewerker waarmee je het beeld kunt voorzien van cirkels, pijlen, lijntjes en tekstvakken. De aangebrachte objecten zijn altijd aan te passen door die aan te klikken met de selectiepijl.
Opslaan kan in jpg, gif, png en bmp

Bij de instellingen kun je bijvoorbeeld kiezen om het programma niet met Windows op te laten starten, screenshots automatisch te laten printen of op een vaste locatie op te slaan. Ook de kwaliteit van de afbeelding is aanpasbaar.


Het programma kun je hier downloaden
 
Ik ben eruit, het is het programma Pointofix. Allen hartelijk dank voor het meedenken, graag hoor ik of er nu ook meerdere gebruikers bij komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan