McAfee verlengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Geen technische vraag, weet niet of het mag.
Ik heb sinds maart een nieuwe laptop met McAfee. Nu krijg ik een voorstel van ze om met korting de bescherming te verlengen. Maar deze is nog 186 dagen geldig. Gaat die "nieuwe" bescherming in na betaling of na 186 dagen? Niet duidelijk op hun website, ze werken met zo een nutteloze virtuele assistent...
 
Verwijder McAfee.
Aan de standaard meegeleverde Microsoft Defender heb je voldoende.
 
Er staat "verlengen". Dat is in het Nederlands een duidelijk begrip! Helaas in de praktijk ben je soms dan die 186 dagen kwijt omdat bij betaling een nieuwe periode ingaat. Wat ik zou doen is afwachten tot de laatste twee dagen en dan een beslissing nemen over het gebruik/voortzetten en niet eerder.
 
Laatst bewerkt:
Het is zo commercieel dat je er vanuit moet gaan dat ze de uitprobeerversie willen vervangen voor een betere, die net wat meer kan. Iedereen probeert om bij hun uit de buurt te blijven. De pop-ups ziet u nog wel enige tijd. In het verleden was het moeilijk om de installatie ongedaan te maken maar het best probeert u de door hun geleverde uninstall tool. Voor resten van meegeleverde software in het algemeen kan u een lijst laten opstellen van alles wat er opstart met Autoruns van Sysinternals.

Klik geen vensters aan die beweren dat u ergens voor moet betalen, zonder de link te controleren op betrouwbare herkomst. Voor dat u het weet bent u op een nagemaakte bank pagina en slachtoffer van phishing.
 
Commercieel? Als iemand/bedrijf een prestatie levert dan staat daar in deze maatschappij een vergoeding (geld) tegenover. Dat is heel normaal. Natuurlijk wil iemand verkopen om omzet te maken/geld binnen te krijgen. Kijk maar naar de vervelende duizend keer herhalende reclame van de Jumbo Supermarkt op tv.

Verder is het geen antwoord op de simpele vraag.

Gaat die "nieuwe" bescherming in na betaling of na 186 dagen?
Antwoord: Dat is niet met zekerheid te zeggen. Dat zie je pas als je het uitgevoerd hebt.
Oplossing: geen risico nemen, afwachten tot de laatste twee dagen (oude bescherming is afgelopen) en dan een beslissing nemen over het gebruik/voortzetten en niet eerder actie ondernemen.
 
Meestal is de eerste McAfee aanbieding 55% korting. Des te langer je wacht, des te lager de korting. Als je wacht tot de laatste week dan is de (behoud)korting waarschijnlijk 10%. Echter, als je in de laatste week googelt op "total protection" dan staan er genoeg aanbiedingen, ook van McAfee.

Lees nog even #2 van edmoor, Windows Defender werkt uitstekend.
 
De computer werd in het verleden onredelijk traag door McAfee. Wat "commercieel" inhoudt is in iedere taal anders. Als we commercieel benadrukken, dan zegt het dat ze erg op geld uit zijn. Bij het aanraden van Windows Defender moet er rekening mee worden gehouden dat Defender geen uitgebreid pakket is. Ik doe alle soorten bescherming afzonderlijk maar Defender is gestopt omdat KPN Veilig de F-Secure installeert en die bescherming is ook een virusscanner. Dat kan bij een ander ook gebeuren en dan is Defender gebruiken geen optie. Ik raad aan om jezelf te beschermen tegen scripts op pagina's en de als slecht bekend staande pagina's te blokkeren (uBlock Origin, Emisoft Browser Security, Adblock Plus, Hostsman) en zelf een malware scanner in de browser te gebruiken (Malwarebytes). Verder een lijst te laten opstellen door AutoRuns van Sysinternals, van alles wat er opstart. Bij het maken van een volgende lijst zijn nieuw gevonden regels groen van kleur dus makkelijk om te zien wat er bij installaties en updates kan zijn meegekomen. Adressen en de afzender van e-mail altijd controleren en zorgen voor een backup. Onbekende URL's kan u controleren op de pagina van VirusTotal. Een en ander veronderstel ik als genoegzaam bekend maar niet iedereen zou overwegen om veel geld voor een virusscanner te betalen. VPN service geeft geen absolute anonimiteit.
 
Dat zijn helemaal geen antwoorden op de vraag.
Gaat die "nieuwe" bescherming in na betaling of na 186 dagen?
Dat is de vraag.
Zeg dan gewoon dat je dat niet weet. Ik vind het niet netjes als forumleden/helpers producten en diensten zonder dat er in deze en andere topics aanleiding voor is, deze producten en diensten afkraken. Als dat wel de vraag/probleem is geef dan je mening op basis van argumenten en feiten.
 
Op zich heb je wel gelijk maar in dit geval vind ik het adviseren van een ander product wel op z'n plek.
Naar mijn mening is McAfee een rot product die zich ook nog eens opdringt via wederverkoop.
 
Laatst bewerkt:
Mensen maken zelf wel uit welk antwoord ze geven, dat bepaal jij niet, gelukkig maar.
 
Het lijkt mij juist goed om alternatieven te benoemen. Vooral omdat Defender standaard bij Windows wordt meegeleverd en een abo niet nodig is.

Als je nog Win7 of 8 hebt dan is Windows Defender niet de beste keuze. Maar in Win 10 en 11 is het een uitstekende beveiliging.
 
Bedankt iedereen voor de reacties. Om één of andere reden had ik hierover geen bericht gezien of gekregen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan