E-mails verdwijnen in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

suriman

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Berichten
19
Besten,

Mijn e-mailbox in Outlook is geconfigureerd als IMAP.
Nu zie ik dat mijn oudere e-mails steevast verdwijnen.
Om dit te voorkomen wil ik mijn e-mailaccount omzetten naar POP.
Weet iemand hoe je een bestaand e-mailaccount in Outlook wijzigt van IMAP naar Pop?
Kan dat zonder het e-mailaccount eerst te verwijderen en daarna opnieuw te installeren als POP?

Ik lees graag de tips.

Groet,

John.
 
IMAP houdt mails synchroon, en dat is wat de meeste mensen gebruiken. Je kan de mails zowel bekijken op je telefoon, als je tablet, als je PC of je smart koelkast als je die hebt.
Waar zie je dat je mails missen? Op mijn telefoon moet ik even omlaag swipen om ze weer op te halen.

Als je ziet dat oude mails verdwijnen, dan raad ik eens aan om te kijken of ze nog op de server staan, via webmail bijvoorbeeld.
Als ze daar niet meer staan dan heb je blijkbaar ergens (telefoon, tablet, andere computer) nog een mailprogramma open staan die ze via POP binnen lijkt te halen. Een simpele oplossing is om het wachtwoord aan te passen. Zo zorg je ervoor dat het onbekende mailprogramma geen verbinding meer maakt.

Downgraden naar POP zou ik niet doen. Zoek liever uit waar de mails heen gaan.
Nu richt je je op symtoombestrijding, wat een slechte stap is.
 
Laatst bewerkt:
Dank!

Hoi Aar,

Hartstikke bedankt voor jouw reactie.

Het klopt: via een oude computer maak ik 1 a 2 keer per maand contact met mijn mailbox. Op die computer is er sprake van een pop-instelling en worden de mails dus gedownload met de opdracht om ze na 14 dagen te verwijderen van de server.

Als ik jou goed begrijp, dan zouden de e-mails altijd op de server van de provider bereikbaar moeten zijn indien ik alleen gebruik maak van de computer (met een IMAP-instelling) waarvan ik nu constateer dat de mails na verloop van tijd verdwijnen.
Anders gezegd: ik zou dus simpelweg kunnen stoppen met het gebruiken van de oude computer met de pop-instelling want in dat geval blijven de mails op de server staan.
Dat is dan een simpele oplossing voor mijn probleem.

Ik ga dat uitproberen en hoop dat er geen andere reden is waarom ik mijn oude mails (concreet van vóór 16 augustus jl.) niet kan lezen.

Groet,

John.
 
Met POP download je de mail dus weer, als je een instelling hebt ingezet dat ze na 2 weken van de server verwijderd worden, dan zijn ze ook daar verwijderd.
Of je moet expliciet per apparaat die POP gebruikt instellen dat alle mails op de server blijven staan. Maar het blijft een kopie.
Als je dan je IMAP-box gaat ruimen van spam, dan blijft je lokale mailbox vol zitten met die spam.

Daarom is mijn advies om POP niet te gebruiken. Ik hoop overigens wel dat je een ruime mailbox hebt.
Anders kan je altijd lokaal op je eigen PC een archief aanleggen door het te verhuizen vanaf de server naar je eigen PC. Ikzelf zou voor een retentie van een half jaar denken.
 
Top!

Okay. Top!
Ik ga met deze tips aan de slag. Het gaat helemaal goedkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan