smart TV van LG ondertiteling werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
149
Besturingssysteem
windows 10 pro
Ik heb een smart Tv van LG LG 31LQ63006LK.

Die heb ik ingesteld op draadloos en dat werkt goed.

De voorgeïnstalleerde Canal Digitaal TV app werkt ook goed.

Echter de ondertiteling functie van LG werkt niet. Alle instellingen gedaan volgend de handleiding zoals taal en ook inschakelen. De knop op de afstandsbediening met de drie puntjes in een kader werkt niet. Ook de TEXT knop werkt niet.

Vanwege mijn gehoorprobleem is ondertiteling nodig.
Canal Digitaal geeft aan dat de Tv app los staat van de ondertiteling omdat die loopt via de TV.
LG verwijst alleen maar naar de handleiding. Die heb ik goed gevolgd.

De leverancier van de Tv verwijst naar LG. Het kastje naar de muur principe.

Heeft iemand hiervoor een oplossing???
 
Das wel een hele belangrijke toevoeging ter verduidelijking v/h probleem?
Wordt door de NPO app uitgevoerd? Ik had vroeger op mij Samsung een aparte NPO app voor.
Is dat hier ook zo? En die films via welke app komen die?
Ik ken jouw TV niet, er zijn zoveel systemen.
Bij mij kun je de NL ondertiteling zo aan zetten, zie plaatje, dat zit vaak rechts onder op de app. En kijk anders rond naar zoiets.
 

Bijlagen

  • afbeelding_2022-09-09_183329951.png
    afbeelding_2022-09-09_183329951.png
    30,4 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Das wel een hele belangrijke toevoeging ter verduidelijking v/h probleem?
Wordt door de NPO app uitgevoerd? Ik had vroeger op mij Samsung een aparte NPO app voor.
Is dat hier ook zo? En die films via welke app komen die?
Ik ken jouw TV niet, er zijn zoveel systemen.
Bij mij kun je de NL ondertiteling zo aan zetten, zie plaatje, dat zit vaak rechts onder op de app. En kijk anders rond naar zoiets.



Ik heb op mijn smart TV van LG de Canal Digitaal app voor interactieve tv met vele mogelijkheden. Het probleem zit eigenlijk alleen bij Live-tv van bijvoorbeeld het NOS journaal. Ik wil het gesprokene ook graag volgen met ondertiteling vanwege mijn gehoorprobleem. De afstandbediengs knoppen werken dan niet, terwijl ik de TV goed heb ingesteld en Ondertiteling AAN staat.
 
Heb je rechtsboven op de afstandsbediening geen knopje "subtitle"?
Ik neem aan dat je geen "magic"-remote hebt.
 
Je hebt dit niet? Een kastje erbij waar je instellingen kunt veranderen?

https://www.canaldigitaal.nl/klante.../m7-mz-101-of-mp-201-taalinstelling-wijzigen/

Als je alleen de LG hebt: Staan die taalinstellingen dan allemaal op NL systeem en taal settings? Want alleen dan kant het gedetecteerd worden door de app.
In dat kastje had je er 3 na moeten kijken, meen ik, mss zie je er op je LG een over je hoofd?

Het kan zijn dat je nl een buitenlandse TV hebt!
Zie onder in de link er staat er maar 1 model en die is wel toevallig buitenlands.
https://tweakers.net/pricewatch/1801742/lg-32lq63806lc-buitenlands-model-wit.html
 
Laatst bewerkt:
Die ene is minnetjes... "not supported".
Dan: Terug naar de winkel, zeker in het geval van de TS mag je dat wel verwachten dat het met die optie geleverd wordt.
 
Je hebt dit niet? Een kastje erbij waar je instellingen kunt veranderen?

https://www.canaldigitaal.nl/klante.../m7-mz-101-of-mp-201-taalinstelling-wijzigen/

Als je alleen de LG hebt: Staan die taalinstellingen dan allemaal op NL systeem en taal settings? Want alleen dan kant het gedetecteerd worden door de app.
In dat kastje had je er 3 na moeten kijken, meen ik, mss zie je er op je LG een over je hoofd?

Het kan zijn dat je nl een buitenlandse TV hebt!
Zie onder in de link er staat er maar 1 model en die is wel toevallig buitenlands.
https://tweakers.net/pricewatch/1801742/lg-32lq63806lc-buitenlands-model-wit.html


Als je alleen de LG hebt: Staan die taalinstellingen dan allemaal op NL systeem en taal settings? Want alleen dan kant het gedetecteerd worden door de app.
In dat kastje had je er 3 na moeten kijken, meen ik, mss zie je er op je LG een over je hoofd?


Ik heb alleen de afstandsbediening voor de LG TV, en ik heb via instellingen bij toegankelijkheid de taalkeuze 2x op Nederlands gezet en op AAN gezet. ( Dit is in overeenstemming met uw link van Canal Digitaal.)

Op de Tv-afstandsbediening staan drie knoppen naast elkaar: TEXT, T.OPT en een kader waarbinnen drie puntjes.
Na het instellen werken deze knoppen niet. Er komt dus geen scherm waarin je 888 zou kunnen invullen zoals bij mijn andere TV.


Het typenummer op het label van de Tv klopt LG32LQ63006LK. Dus geen buitenlands type.
 

Bijlagen

  • afbeelding_2022-09-09_224356218.png
    afbeelding_2022-09-09_224356218.png
    90,2 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan