Video editor gezocht (beginners)

Status
Niet open voor verdere reacties.

yourdjeric

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2019
Berichten
100
Beste helpers

Met een mobieltje op pad (ooit een camera misschien) willen wij als beginners video reportages maken van onze geocash avontuur.

De video komt aan als .mp4 en ik kan ze simpel genoeg als ik wil converteren.... Dit is geen probleem voor ons!
maar de software....

We zoeken een gratis software zonder watermerk, maar wat raad je ons aan?
Ik begrijp betaalde versies meer opties hebben en beter is als legale software wordt gebruikt, maar geld besteden voor beginners als wij zien we niet zitten.
Er is vast een leuke of goede en simpele video software beschikbaar op t net, die geen watermerken toont en je:

* Video's simpel kan inkorten (knippen)
* Meerdere videos na elkaar kan plaatsen
* opslaan als een video bestand of die we simpel kunnen converteren.

Het hoeft niet met effecten perse te zijn, en zeker die watermerk erin of reclames vooraf is geen optie.
Iemand suggesties?

t.b.v.

team elfjes
 
Zijn er genoeg hoor.
Kijk eens naar filmora, openshot, zelfs windows movie maker kan dit allemaal.
 
Het meeste wat jullie willen dat kan met Bandicut. Namelijk aan elkaar plakken in de gewenste volgorde (alleen van gelijksoortige video) en het daarna wissen van één of meerdere delen uit de video. Wel in deze volgorde. Met de gratis versie zie je weliswaar geen watermerk maar een eindscherm van Bandicut. Zie als voorbeeld mijn laatst gepubliceerde video, waar verschillende delen in één bewerking uit zijn gehaald, nadat de meerdere video's die een GoPro camera maakt, aan elkaar zijn geplakt: https://youtu.be/9Hsw2YgT4rc Wanneer je het goed doet dan zie je overgangen zonder eindscherm en alleen aan het eind van de video een eindscherm. Een klein offer en je kan dat eindscherm later altijd nog weer verwijderen. Het zelfde geldt voor overgangseffecten toevoegen want dat heeft Bandicut dus niet. https://youtu.be/9Hsw2YgT4rc?t=1382

Converteren naar een ander bestandsformaat kan hiermee niet. De video wordt niet verwerkt in een uren durend proces maar op een slimmere manier geplakt en geknipt. Dat vergt hooguit tien minuten. Misschien kan de camera in een ander bestandsformaat opnemen. Het converteren, exporteren van een project of bewerken van video vergt namelijk heel veel van de computer en duurt uren. Deze programma's tonen daarna meestal een gebrekkig resultaat. De video is dan niet meer zoals origineel en vaak niet meer geschikt om te publiceren.
 
Laatst bewerkt:
Als je met verschillende mobieltjes filmt hebben ze allemaal een ander formaat, dat kan je niet zomaar aan elkaar plakken.
Freemake was daar goed in, helaas tegenwoordig is het betaald en opdringerig.
Maar als je een oude versie download heb je daar geen last van. Knippen, samenvoegen en andere basisdingen.
http://www.oldversion.com/windows/freemake-2-1-2-0
 
Allen dank voor wat ingevingen!

Zelf was ik er niet opgekomen en kom hier een heel eind mee! :thumb:
Super bedankt helpers ga zo door!!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan