hd uitgevallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
286
Na een verhuizing is mijn HD uitgevallen, als ik dan opnieuw opstartte dan deed tie het eerst wel weer, tot dat ik een programma van rtl ging downloaden en nu start ie helemaal niet meer op. iemand enig idee wat de oorzaak is hoe het is op te lossen?
 
De oplossing is een andere HD/SSD er in en daar de systembackup op terug zetten. Dan moet natuurlijk wel een systembackup gemaakt zijn voordat ie het begaf. Als u geen system backup heeft, dan zit er niets anders op dan Windows opnieuw te installeren.

Maar voordat u dat allemaal doet moet eerst zeker zijn dat het de HD is.
Om daar achter te komen start u de pc vanaf een bootable USB of CD/DvD. Dat kan een USB of CD/Dvd met windows installatie zijn, of de Hirensbootcd (https://www.hirensbootcd.org/).

Start de pc van zo'n boot device wel op, dan is het de HD. Start ie nog steeds niet op, dan is er wat anders aan de hand.
 
Ik heb 2 HD's in mijn desktop, 1 van 500 GB (met Win) en 1 van 1 TB en die laatste is het probleem. Ik heb slechts een gedeeltelijke back-up van deze grote schijf. Inmiddels heb ik wel het kabeltje van de schijf naar het moederbord vervangen en is het nu dus ff afw88 of het goed blijft.
 
De HD isnog niet weer uitgevallen, na het ander kabeltje en daarmee is het probl;eem dus opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan