Dubbele foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Is er een (free) softwareprogramma die dubbele foto's scant op beeld en niet op nummer?
 
Mooi... maar dan wel heel goed in de gaten houden dat je DE collectie waar de ene inzat niet daardoor incompleet maakt... maar juist de andere, die blijkbaar niet in een nette collectie zat, wel weggooit....
Tenminste als er nette collecties zijn...

Tricky zeker als de uniformiteit van de opslag/collecties dus niet zo transparant is...
Maak dus eerst maar een complete backup van alle foto's, maar die had je dus vast al... ?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit en ik zie ook links de dubbele,. maar ik weet niet hoe verder. Hoe krijg ik de dubbelen uit het originele bestand?
 
Dat vind je vaak hier: https://www.youtube.com/watch?v=DezmeFe29ag

Verder: Zie mijn opmerking, let op welke je weggooit....

En verbeter je structuur v/d centrale foto opslag, al je die op orde hebt, dan hoef je dit imho niet/nooit te doen.
 
Kom nog een keer terug.
Ik kom er niet uit.
Aan de linker kant zie ik bv. 5 dezelfde foto's in de map.
Wat moet ik dan doen om 1 foto te behouden?
Sorry, mijn Engels is niet zo goed!
 
Volgens mij wordt niet alles gecontroleerd en blijft het goed opletten. Zijn de resultaten dan volledig identiek? Er kunnen mogelijk verschillen zitten in afmeting, grootte e.d. Ook kunnen ze deel uitmaken van een ander album op een andere locatie. Dus toch een handmatige beoordeling?
 
Uitgaande dat de foto's indentiek zijn, wat moet ik doen om 1 foto te bewaren en de anderen laten vervallen.
 
Je hebt vijf identieke foto's. Dan selecteer je vier foto's en delete deze vier. Dan heb je er nog één over.
 
En zitten ze dan echt in dezelfde map? En hadden de namen geen logisch verband met andere foto's in die map (als het om 1 map zou gaan)?
Dus is er ook nog een voorkeur om o.b.v. de naam een voorkeursbestand te bewaren...en juist de andere weg te gooien?
Toch proberen een andere systematiek van foto's bewaren te gaan hanteren? In een situaties als deze wil je liever niet komen.
 
Als TS het nu niet begrijpt, dan gaat hij het niet begrijpen. Dubbele foto's kunnen op meerdere verschillende locaties staan met een ander doel. Klakkeloos verwijderen is eigen verantwoordelijkheid en risico. Je moet altijd zelf handmatig analyseren. Kan ook zijn dat het programma een prullenbak kent die ook de locatie kan onthouden waarbij je dan later kunt herstellen.
 
yep.

Visipics

http://www.visipics.info/index.php?title=Main_Page

enige goede programma hiervoor.

Nieuwsgierig en heb dit ook 'ns geïnstalleerd. Ondanks de behoorlijk gedateerde layout werkt het wel intuïtief. Zoals Route99 al stelt moet je wel goed kijken wat je selecteert/weggooit. Maar een - bijv. - licht gewijzigde gezichtsuitdrukking in 'n serie van soortgelijke foto's.... - jammer dan, maar je hebt wel in 99% van de gevallen enórme ruimtewinst qua doublures. Mooie tip, wat mij betreft.
 
Ik ben er achter.Ik was voorzichtig.
Eerst kopie gemaakt van de lijst foto's en toen aan de slag en het is gelukt.
Gelukkig. Bedankt allemaal.
Groet,
Martin
 
Heel goed en de 'auto' functie werkt bij mij ook uitstekend.

Succes!

EDIT: sowieso goed plan om eerst een map met backup 'van minder belang' te gebruiken om even mee te spelen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan