Soundbar/TV volume te laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lambout

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2013
Berichten
65
Hallo,

Reeds heb ik een soundbar aangeschaft (Samsung HW-T420) en deze met de TV (Sony 4K KD-49XH8505) geprobeerd te verbinden.
De verbinding gaat via de bluetooth.

Nou loop ik tegen het probleem aan dat, wanneer ik de soundbar met de TV verbind, de volume erg laag staat. Het is pas redelijk goed te horen bij volume 80 op de TV én de soundbar.
Dit is niet het geval als ik mijn telefoon verbind met de soundbar, dus er klopt iets niet met de TV/soundbar verbinding.

Ik hoor graag of er meer mensen dit probleem hebben en of er een mogelijke manier is om dit aan te passen :thumb:
 
Waarom verbind je via Bluetooth? Volgens de specificaties hebben zowel de soundbar als de TV een digitaal optische aansluiting en ik zou daar de verbinding mee maken.
Bluetooth is leuk voor draagbare apparaten, maar niet voor een vaste verbinding tussen TV en soundbar.
 
'Als ik mijn telefoon verbindt met de Soundbar' ..bedoel je daarmee bijv. het afspelen van Youtube op je telefoon via de Soundbar? Het geluid van Youtube speelt veel harder af dan de 'Kabel TV' (+9 decibel). Daar kan het verschil in geluidsniveau vandaan komen.

Het kabeltje wat Tommy bedoelt is dit: https://www.allekabels.nl/optische-kabel/5/6444/optische-kabel.html
Daardoor zal het geluid beter klinken, en betere lipsync zijn. Ik denk niet dat het harder wordt, maar het zou kunnen.
 
Waarom verbind je via Bluetooth? Volgens de specificaties hebben zowel de soundbar als de TV een digitaal optische aansluiting en ik zou daar de verbinding mee maken.
Bluetooth is leuk voor draagbare apparaten, maar niet voor een vaste verbinding tussen TV en soundbar.

Zo'n kabel heb ik inderdaad nog niet uitgeprobeerd, maar ik vraag me af of dit de reden is dat het geluid zo zacht staat. Ik ga wel een optische kabel aanschaffen
 
'Als ik mijn telefoon verbindt met de Soundbar' ..bedoel je daarmee bijv. het afspelen van Youtube op je telefoon via de Soundbar? Het geluid van Youtube speelt veel harder af dan de 'Kabel TV' (+9 decibel). Daar kan het verschil in geluidsniveau vandaan komen.

Het kabeltje wat Tommy bedoelt is dit: https://www.allekabels.nl/optische-kabel/5/6444/optische-kabel.html
Daardoor zal het geluid beter klinken, en betere lipsync zijn. Ik denk niet dat het harder wordt, maar het zou kunnen.

Heb voornamelijk Spotify gebruikt, maar inderdaad, ook Youtube is "gewoon" op een normale volume duidelijk te horen
 
@Lange Pier

Ik gebruik de afstandsbediening van de TV voor de TV volume, en de bijgegeven afstandsbediening van de soundbar voor de soundbar. Beide moeten zoals ik zei op volume 80 om enigszins duidelijk geluid te krijgen.
 
Update: inmiddels heb ik een optische audiokabel binnen; dit blijkt de oplossing te zijn. Volume is nu goed. Vermoed dat de TV bluetooth gewoon niet sterk genoeg is.
Dank allen!
 
@Lange Pier

Ik gebruik de afstandsbediening van de TV voor de TV volume, en de bijgegeven afstandsbediening van de soundbar voor de soundbar. Beide moeten zoals ik zei op volume 80 om enigszins duidelijk geluid te krijgen.

Ik heb ook een TV en soundbar van Samsung en gebruik alleen de TV AB voor het volume.
 
Heb zelf net een nieuwe soundbar met woofer aan mijn tv verbonden, beide merk LG.
Nooit zoiets verbinden met bluetooth, of je geluid loopt niet goed of het geluid is te zacht is mijn eigen ervaring.

Met de optische werkte het niet, geen geluid, wat ik ook deed.
Daarna maar met HDMI arc verbonden en zie daar, alles werkt.

Ik bedien alleen mijn kpn AB en alles gaat uit en aan. Ook het geluid wordt met de AB van de kpn bediend.
Ik ben blij met deze, want het geluid is werkelijk prachtig!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan