Geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik werk met Pinnacle Studio 23.
Ik heb een mp4 film en als ik deze afspeel in de verkenner dan krijg ik beeld en geluid, maar als ik deze importeer in Studio, dan krijg ik alleen beeld en geen geluid.
Ik heb Studio al opnieuw geinstalleerd, maar krijg geen geluid.
Iemand een oplossing?
Groet, Martin
 
Ik zeg het niet graag, maar ik raad aan om Pinnacle te dumpen.
Ik weet niet wat het is bij Corél, maar ik hoor al jaren een hoop klachten over dit programma, en in het verre verleden heb ik ook eens een licentie gehad om uiteindelijk eens gebruik te maken van de support. Ze wouden me gewoon een duur hulp-ticket aanbieden van 30 euro per keer voor het melden van een probleem over hun software. Dat zegt in mijn ogen al voldoende.

Tegenwoordig ben ik tevreden met Vegas. Het kost wel wat, maar als je fanatiek video-editor bent, is het de prijs zeker waard. Met wat mazzel kan je via HumbleBundle een officiële licentie van een versie van een paar jaar oud kopen voor een schijntje.

Wat ik wel aanraad als je met video-editors werkt: Start je PC even helemaal opnieuw op voordat je gaat beginnen. Vaak resulteert dat in minder crashes.
 
Laatst bewerkt:
Ik werk al jaren met Studio en meestal geen problemen, maar nu bij iedere mp4 die ik importeer krijg ik geen geluid te horen.
Iemand nog een idee?
 
Cache al verwijderd?
 
Google.
After getting an email from Mona at DVDFAB, she told me to download MediaInfo and run it against the video file. The sound was E-AC-3. Pinnacle doesn't handle it, only AC3. I ran it through a video converter to convert the audio and now I have the sound in Pinnacle.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu Studio 20 geladen, maar hetzelfde probleem!
 
Wat senso al aangaf, kijk eens naar de ondersteuning bij pinnacle welke files er worden ondersteund bij import in pinnacle.
Wat in een latere versie niet werkt zal het zeker in een oudere versie niet doen. Dat is dan kansloze tijdsverspilling.
Audio ondersteuning is wel heel sumier, ook in de laatste versie.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt.
Ik heb nu het geluidsspoor naar mp3 geconverteerd dat apart toegevoegd en nu klopt alles weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan