HP Elitebook 8560P start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
271
Hallo allemaal,

Ik heb een oude HP Elitebook 8560p. Oud maar ik gebruik hem wel vaak, de laptop is alleen voor de besturing van mijn telescoop. Alle software is legaal en betaald.

Vanaf gisteren wil de laptop niet meer opstarten. Ik druk op de start knop en dan begint de laptop met starten, ik krijg links onder in beeld dat ik met ESC het opstart menu kan komen. Dat zie ik altijd met opstarten. Daarna gaat hij weer uit, soms blijft hij opnieuw opstarten, maar stoms ook niet. Als ik op ESC druk en in het menu kom gaat hij ook gewoon uit. Heel soms start windows op, maar gaat dan ook weer uit.

Ik heb het geprobeerd zonder accu. Geen resultaat.
Alleen op accu. Geen resultaat.
Zonder DVD speler. Geen resultaat.
Zonder harde schijf. Geen resultaat. Ik weet natuurlijk zeker dat hij dan niet op zal starten, maar je krijgt dan een melding dat er wat niet klop, maar ook dan gaat hij even later uit.
Andere harde schijf. Geen resultaat.

Harde schijf aangesloten op een PC om te kijken of daar wat mee mis is. Maar als ik die test is die goed.

Kan iemand mij vertellen wat er gaande is en wat de oplossing voor het probleem is?
 
Ik gok op een voedingsprobleem.
 
Beste Aar,

Daar kan ik niet zo veel mee natuurlijk. Verklaar u nader? Werkt niet op de accu en niet met (twee verschilldende) adapters. Dus iets in de laptop?
 
Ja, dat vrees ik wel. Als hij al op verschillende momentenin de bootsequence lijkt te booten, dan zit die kans er dik in.
Gebeurt dit ook als je naar het BIOS/UEFI gaat?
 
Ja, het is iedere keer. Soms kan ik de BIOS in en valt hij dan uit. Heel soms start windows op en doet hij het dan.

Metde HD is niets mis. Zit nu even als test in een andere laptop en start gewoon.
 
Ik heb toch echt laptops in mijn handen gehad die na een bios batterij wisseling deze genoemde problemen niet meer gaven.
De RAMs testen is idd ook een goed plan.
 
een memory test gaat niet omdat de laptop in de meeste gevallen voor hij echt start uitschakeld. en mocht ik een test aan de praat krijgen, is namelijk al een keer gelukt dan schakeld hj even later uit.

Op de site van HP las ik iets over een harde reset. Die heb ik gedaan maar zonder resultaat.

Ik heb daarop maar de batterij eruit gehaald, de stroom los gehaald en de BOIS batterij losgeaald. Na een tijdje wachten alles weer terug aangesloten en getest. Na opnieuw instelln van de BIOS start hij nu, vooropig, weer op. Dus, wat je zegt Router99, het lijkt ets met de BOIS batterij.

Ik ga er gewoon een nieuwe voor bestellen.

Tot zo ver lijkt het dus inorde. Maar meerder sugesties blijven welkom. Ondervind ik geen probemen meer dan zal ik het meldn en de vraag als opgelostzetten.
 
Na het verwijderen van de bios batterij en een poosje wachten is er een bios reset gepleegd en dan was de eerdere reset, 2 contactpunten even kortsluiten zonder voeding en batterij, niet echt gedaan.

Als hij het nu weer doet met dat batterijtje ligt het daar toch niet aan, vervangen kan geen kwaad maar toch.

Nu kun je dan wel een memtest uitvoeren....
 
Yep, als dat niks oplevert kan de toevallige bios reset mss de oplossing zijn... soms kan een bios batterij wisselen toch helpen omdat ie qua spanning toch op de grens zet...
Ergo: Beschouw dat en de RAMs als standaard check zaken en kijk wat je helpt.
 
Op de site van HP heb ik een programma gedownload. Je moet het installeren en dan opnieuwe opstarten. Voor de laptop doorstart naar windows even op ESC drukken en je dan een hele uitgebreide test doen. Die heb ik gedaan en daar zijn geen fouten uit gekomen.

Het de HW en software is blijkbaar niets mis. Hij doet het nu gewoon en strat dus telkens goed op. IK ga er iig wel een nieuwe BIOS batterij in zetten.

Alles bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan