Printer weigert scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

toscane12

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2008
Berichten
33
Goedemiddag, tot voorkort had ik een probleemloze all in one printer , een HP Envy 5644. De software op de pc had ik gedownload van 123. HP.com.

Zonder de oorzaak te kennen weigerde de printer plotsklaps te printen en ook het scannen lukte niet. De printer had ik draadloos verbonden via WIFI.

Na eindeloos proberen, zonder resultaat ,heb ik nu de printer verbonden met een kabel en lukt het printen weer, maar scannen wordt nog steeds geweigerd.

Ik heb het programma Scandoctor geprobeerd maar dit programma geeft uiteindelijk aan dat de verbinding verbroken is, terwijl ik net nog een ontvangen mail had uitgeprint. Uiteraard was de printer nog altijd verbonden via de kabel.

Tijdens het gebruik van het programma Scandoctor wordt tussendoor automatisch een scan uitgevoerd met uiteindelijk het bericht dat de scan is klaar is, maar die kan ik nergens vinden, niet in Afbeeldingen, Documenten of Downloads. Op het scherm van de pc komt ook geen melding.

Zou iemand mij kunnen helpen om weer te kunnen scannen?

Hartelijk dank voor alle aangedragen oplossingen!!! Ik kwam er toch niet uit, maar vond een alternatieve oplossing om toch te kunnen scannen.

Dat gaat in mijn geval als volgt: Gedownload het programma HP Smart. Geplaatst op het buroblad.

* Klik op het programma HP Smart
* Klik vervolgens in het volgende menu op de paarse knop "scannen"
* Klik op blauwe knop "scannen"
* Opslaan ( of andere optie kiezen)
* Nogmaals Opslaan
* Opslaan in de gewenste map met de gewenste naam
 
Laatst bewerkt:
Gebruik "Problemen oplossen" om problemen op te lossen
Ga naar > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > links staat > Problemen oplossen.
o.a. Probleemoplosser uitvoeren bij problemen met Windows Update. Bijwerken en beveiliging > Problemen oplossen > Extra probleemoplossers > Windows Update.

Heb je de laatste Windows Updates? Kijk eens bij optionele updates of daar een alternatief wordt aangeboden.
 
Een complete reset v/d printer/scanner en opnieuw instellen wil ook wel eens helpen.
Mss ook: HP printers werken nogal nauw met het internet samen, soms moet je zelfs een account hebben, in dat geval kan de storing ook bij HP liggen en is het maar de vraag of je er ooit achter komt wat de echte oorzaak was...
 
Bizar.... Eigenlijk zouden zulke "veranderingen" door het Windows gezien opgevlagd moeten worden en dat we in het berichtencentrum een bericht moeten krijgen. Immers smeed het ijzer als het heet is, op dat moment is dat probleem ontstaan. En mogelijk staat daarin ook nog een zonvolle vermelding die naar de printer wijst en nog mooier aangeeft in welke hoek je het daar moet zoeken. Scheelt weer het doorzoeken v/d logs als het daar al wel in komt....
 
Wat het hier voor probleem is dat weet ik niet maar IrfanView is een programma waarmee veel niet ondersteunde scanners wél willen werken. In het menu Bestand eerst een scanner bron selecteren en dan Scannen of Kopiëren.

Misschien helpt Windows systeemherstel met een herstelpunt. Drivers, instellingen en het register worden daarmee immers teruggezet. Wanneer dat niet helpt dan zou ik het probleem bij de printer zoeken. Googelen op het model zou dan ervaringen van andere gebruikers kunnen opleveren.
 
Hartelijk dank voor alle aangedragen oplossingen!!! Ik kwam er toch niet uit, maar vond een alternatieve oplossing om toch te kunnen scannen.

Dat gaat in mijn geval als volgt: Gedownload het programma HP Smart. Geplaatst op het buroblad.

* Klik op het programma HP Smart
* Klik vervolgens in het volgende menu op de paarse knop "scannen"
* Klik op blauwe knop "scannen"
* Opslaan ( of andere optie kiezen)
* Nogmaals Opslaan
* Opslaan in de gewenste map met de gewenste naam
 
Mss ook: HP printers werken nogal nauw met het internet samen, soms moet je zelfs een account hebben, in dat geval kan de storing ook bij HP liggen en is het maar de vraag of je er ooit achter komt wat de echte oorzaak was...
HP Smart is er ook online blijkbaar... de nauwe verbinding met het internet maakt dat een app vervolgens dus ook beter werkt.
Mogelijk was HP tijdens je pechgeval offline mbt die service en nu je de HP Smart hebt, die wellicht via een andere ingang van HP werkt, is ie weer OK...

Fijn dat het OK is.
PS: Ik vind het overigens maar niks die vergaande integratie met internet.. .hoe moeilijk is het nu om een printer lokaal in een netwerk te zetten?
Een alternatief is tuurlijk, icm iets meer ongemak, voor wat het waard is om het zo te noemen... sluit je de printer via een USB poort aan, mits de printer die heeft.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan