• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel cel is blanco maar niet leeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

elvanlim

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2004
Berichten
99
Hoi,

Hoe kan ik de blanco cellen formatteren met een formule? Zie bijgaand voorbeeld. In kolom C refereer ik in de formule naar kolom B. In kolom C wordt voor Cel 2 wel een waarde opgehaald, maar niet voor C3 t/m C5, terwijl de cellen B3 t/m B5 leeg zijn, maar kennelijk toch een waarde bevat. Als ik b.v. cel B3 bewerk met F2 + Enter geef, dan wordt alsnog de bijbehorende waarde opgehaald.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Elvanlim
 

Bijlagen

  • Voorbeeld_helpmij_excel_lege_cel.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 27
Klik op cel B3 en druk op de Del toets.
Doe dit ook voor B4 en B5.
Of zet er een getal in.
 
Waarschijnlijk heb je ooit die cellen als Tekst geformatteerd met notatie, dan krijg je inderdaad een foutmelding. Als je er een getal in typt, en de cel dan leegmaakt, dan heeft de cel de juiste notatie (getal) en gaat je formule dus goed. <F2> en dan <Enter> zorgt ervoor dat Excel alsnog de juiste notatie op de cel zet. Veel meer kun je er ook niet aan doen :). Ja, een getal in B2, en doortrekken naar beneden, gevolgd door het leegmaken van de cellen. Is ongeveer dezelfde handeling.
 
Dank voor jullie snelle reacties en tips! Dit was een voorbeeldbestand. Het originele bestand bevat meer dan 5000 rijen en is afkomstig van een externe applicatie download. Deze moet ik wekelijks ophalen en exporteren naar excel. Het liefst had ik met een formule willen automatiseren, maar kennelijk zijn de opties te beperkt om de blanco cellen te formatteren.
 
Hallo,

Heb je een download van deze applicatie?
Deze natuurlijk ontdaan van gevoelige info.
Zelf heb ik het idee dat dit op te lossen is met power query.
 
Kolom B geheel selecteren en daarna via gegevensblad en dan tekst naar kolommen en als werkt naar behoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan