Bluetooth pairing-code achterhalen van een werkend BT-toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Berichten
230
Ik kan een bluetooth toetsenbord (BT 5.1) dat eerder met de PC kon verbonden worden niet meer aan de praat krijgen. Kan niet meer gekoppeld worden en de verbinding komt niet meer tot stand. Er wordt door Windows aangeraden dat je het dan moet verwijderen en opnieuw laten opzoeken en verbinden. Dit alles uitgevoerd maar ook dat lukt niet. Ook niet na heropstart PC.
Hetzelfde toetsenbord gebruik ik eveneens bij een laptop en daar lukt het wel: verbinding verloopt automatisch. Mijn PC is een bejaard beestje (12 jr) maar draait nog goed. Ik werk met een USB-dongle (Donglestar II BT-adaptor V2+EDR.- en ja ik besef dat dit ook al weer een oud ding is) De dongle doet (deed) tot nu toe zijn werk met verschillende koptelefoons, speaker, en diens meer.
Ik heb destijds de BT-code gewijzigd en genoteerd. Nu ben ik niet meer zo zeker (na al deze handelingen en na tig keren geprobeerd te hebben in al de mogelijke combinaties) .

Het toetsenbord functioneert gezien het bij de laptop werkt.
De dongle BT-adapter heeft mogelijk zijn versheidsdatum overschreden en aan vervanging toe. Voordat ik een nieuwe koop wil ik eerste nog 1 iets nagaan. En dat is nu precies mijn vraag: Kan ik van het werkend toetsenbord die via BT aan de laptop is aangesloten de BT-activeringscode opsporen of resetten.

Als ik dat kan achterhalen dan geef ik het nog 1 kans op de PC.

besturingssysteem: win-10.

Alvast bedankt voor jullie constructieve bijdrage.

PS: ik hoop dat dit het juiste forum is om mijn vraag te stellen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo sherpa14. Probeer dit als redmiddel.

Het kan voorkomen dat je in Windows (opnieuw) gevraagd wordt om een pincode in te vullen. Meestal krijg je hier een pop-up van. Echter, soms mis je deze pop-up of zie je deze niet verschijnen. Gelukkig is dit eenvoudig op te lossen met de volgende stappen:


Tik eerst op de Win + R-toetsen om het hulpprogramma Uitvoeren te starten en typ "devicepairingwizard" in het veld en druk vervolgens op Enter om de Device Pairing Wizard uit te voeren.
Wacht daarna een paar seconden tot dat de apparaten verschijnen. Zodra je dat hebt gedaan, selecteer je het Bluetooth apparaat dat je wilt toevoegen.
Er zou onmiddellijk een nieuw scherm met een wachtwoord moeten verschijnen. Je kunt de gegeven toegangscode noteren en deze op je Bluetooth-toetsenbord typen.
Als je klaar bent, tik je op Enter. Dit zou moeten helpen bij het koppelen van uw computer aan je Bluetooth-toetsenbord. Succes
 
@manamana Ik type dit antwoord nu met mijn BT-toetsenbord. Dat betekent dat jouw advies in gelukt. U hebt mijn dag supergoed gemaakt! VAN HARTE DANK! Ik begrijp nu ook wel dat naast je naam "Giga Honourable Senior Member" staat! :thumb::thumb::thumb:

Bij deze is dit opgelost!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben helemaal overdonderd, erg leuk van je:) :D. Super dat het is gelukt. Inderdaad al duizenden geholpen. Jij ook bedankt.:thumb::)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan