Snelheid wifi op acces-point lager

Status
Niet open voor verdere reacties.

barnhoorn

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Berichten
128
Ik heb sinds kort glasvezel internet via KPN met een V10 modem.

Achter het V10 modem heb ik op een andere verdieping een Asus RT-N12 router staan, ingesteld als accespoint.

Mijn PC bedraad aangesloten op het V10 modem geeft een snelheid van 66 Mbit download en 35 Mbit upload.

Mijn PC bedraad aangesloten op de Asus router geeft dezelfde snelheid.

Als ik mijn telefoon met de Wifi van de V10 verbind heb ik ook een nagenoeg zelfde snelheid.

Echter, als ik mijn telefoon met de Wifi van de Asus router verbind blijft de snelheid hangen op minder dan 50Mbit download en 25 Mbit upload.

Is dat logisch? En zo niet, wat zou de oorzaak kunnen zijn?
 
Dat is dan minder bandbreedte toebedeeld en misschien kan je dat zelf instellen. Het is trouwens lood om oud ijzer want alle snelheden hier gemeten zijn traag. Een langzame ADSL verbinding is al sneller.
 
Dat is dan minder bandbreedte toebedeeld en misschien kan je dat zelf instellen. Het is trouwens lood om oud ijzer want alle snelheden hier gemeten zijn traag. Een langzame ADSL verbinding is al sneller.

Waar zou je dat eventueel in moeten kunnen stellen? In de V10 of in de Asus?

We zijn ingestapt op de de basismogelijkheid bij KPN: 50 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload.
Zijn mijn gemeten snelheden dan verklaarbaar of blijf je van mening dat het traag is??
(wij wonen in buitengebied en hadden tot voor kort max. 13 Mbit/s)
 
Dat zou in de router instellingen moeten zijn en misschien bij poorten maar het is mijn expertise zeker niet. Het KPN ADSL basis abonnement, wat ik in de stad heb, geeft 70,26 MB/s. Die 13 is hier voor het laatst begin 2015 gemeten. Toen 20 en vanaf december 2015 30. In 2017 ging de snelheid naar 50 en vanaf eind 2018 meer dan 60 en nu dus ruim meer. De KPN zegt dat ze binnenkort op glasvezel zullen overgaan voor de zelfde prijs en snelheid. ADSL centrales gaan dan verdwijnen. Ik adviseer jullie om bij hun te informeren naar de nu nog te lage snelheid want ze beloven dan minstens 70 Megabit te kunnen leveren en glasvezel kan grote afstanden goed overbruggen. Dit kan het verschil zijn tussen wel of geen video's of streams te kunnen bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan