• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie (=<> als cel in plaats van teken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels3

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2022
Berichten
7
Voor een automatiseringsopdracht wil ik graag een ''als'' functie maken met enkel celverwijzingen. een voorbeeld, ALS(A1 A2 A3); A4; A5
A1= "1"
A2 = ''<"
A3 = 3
A4 = OK
A5 = NOK

Is dit mogelijk om hierin enkel waarde of tekens te gebruiken uit een cel?

Zo kan ik 1 formule maken die zich automatisch aanpast wanneer bijvoorbeeld de waarde in A2 veranderd van "<" naar "<="
 
Plaats eens een Excel voorbeeldbestandje met daarin handmatig aangeven wat je wilt bereiken. Het is mij nog niet duidelijk.
 
Met gebruik van deze functie:

Code:
Function Evalueer(uitdrukking) As Variant
    Evalueer = Evaluate(uitdrukking)
End Function

en de volgende formule in cel A6:
Code:
=ALS(evalueer(A1&A2&A3);A4;A5)

heb je je doel bereikt.
 
Laatst bewerkt:
casus excel bestand

Hopelijk verduidelijkt dit het een beetje
 

Bijlagen

  • Casusbestand .xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 17
Zoiets voor Q4?
Code:
="Voldoet"&ALS(KIEZEN(VERGELIJKEN(P4;{"<=";"<";"=";">";">="};0);N4<=O4;N4<O4;N4=O4;N4>O4;N4>=O4);"";" niet")
 
Laatst bewerkt:
het probleem is alleen dat bij het evalueren van de formule de cell waar het vergelijkingssymbool wordt vertaald naar ''<=" waardoor er een foutmelding komt in de formule. is het mogelijk om naar de inhoud van een cel te verwijzen zonder dat deze foutmelding tevoorschijn komt. Ook staat mijn excel ivm beveiliging van het netwerk op engels wat niet veranderd kan worden naar het nederlands :mad:. in ieder geval al bedankt voor de spoedige reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan