Screen shot Windows 11 vs Windows 10?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
In Windows 11 is het enorm makkelijk om screen shots te maken omdat je direct kan knippen op het scherm.
Kan ik dat op Windows 10 ook zo maken?
 
Ja dat kan. Typ in het zoekvlak Knip en het knipprogramma komt naar boven
 
Daarnaast kan je de PrintScreen toets gebruiken om een afdruk te maken van je volledige beeldscherm.
I.c.m. de ALT toets maakt deze een afdruk van het actieve venster.
Je kan dan plakken met o.a. CTRL-V in je favoriete tekenprogramma of b.v. in Word.
 
En kan dat knipprogramma ook niet rechtstreeks met de printscreen knop geopend worden in Windows 10. Ik gebruik het veel en het is zo makkelijk dat je na het indrukken van de printscreen knop eerst op het scherm kan selecteren wat je wil.
Op laptop heb ik Windows 11 op pc Windows 10.
 
Je kan makkelijk een snelkoppeling naar dat programma op je taakbalk zetten.
 
Yep, zet alles daar neer wat je veel gebruikt. Soms hebben laptops of keyboards nog aparte toetsen voor een aantal zaken die hoeven in principe niet op de taakbalk, tenzij een gebruiker het om wat voor reden handig vindt (bijv als je een systeem via extern bureaublad overneemt... dan heb je die fysieke knoppen dus niet beschikbaar van dat overgenomen systeem)
 
Code:
[FONT=Courier New][b]Snelkoppeling maken[/b]
- Ga naar 	> Lege plek op bureaublad
- RMK		> Nieuw (RMK = rechtermuisknop)
- Kies 		> Snelkoppeling
- Achter [B]Doel:[/B]  > %windir%\system32\SnippingTool.exe[/FONT]
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips.
Intussen heb ik ook op Windows 10 onmiddellijk hetzelfde selecteerscherm als in Windows 11 door de combinatie, windows toets, shift, s
 
Ok dan.
Die kende ik nog niet :)
 
Vind Greenshot ook gemakkelijk
In opstartmanager van Glary Utilities zetten:
Plaats: C:\Program Files\Greenshot\Greenshot.exe
Locatie: Registry: Current User...Run en dan komt de icon van Greenshot in het Systeemvak te staan en zijn gemakkelijk keuzes te maken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan