Wifi kaart start niet code 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Berichten
213
Het betreft een Asus zenbook UXD562FD, deze geeft rechts onderin een wereldbol en geen wifi waaier. In apparaatbeheer staat de melding start niet code 10.
Al gedaan: drivers gewist en nieuwe gedownload van site intel en asus, beiden zelfde probleem. Wifi kaart is een Intel wireless AC 9560 160 MHZ

Systeemherstel gedaan, ook niks.

Ook de bluetooth driver helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Reden is dat als de wifi kaart met een geel uitroepteken staat de bleutooth apparaat ook niet is te zien in apparaat beheer.

Op internet kwam ik tegen om de bios in default settings te laden, dit gedaan vanaf start met f2 ingedrukt maar dat hielp ook niet.

Het enige wat nu wel werkt maar meestal tot een volgende opstart:

start.instellingen, bijwerkingen en beveiliging dan kies ik systeemherstel, geavanceerde opstartopties. Keuze nu opnieuw opstarten.
na herstart keuze Problemen oplossen dan geavanceerde opties dan instellingen voor uefi software dan opnieuw opstarten ook dan kom ik in de bios dan keuze restore default settings, save en exit.
Windows wordt dan gestart, apparaatbeheer is dan weer 100% goed met en de bluetooth adapter en de wifi adapter ok. Dit is de enige manier om hem aan de gang te krijgen.

Soms werkt ie dan een tijdje een kwartiertje ofzo maar daarna valt ie weer uit, en bij een herstart doet ie het meestal niet een enkel keer wel.

Weet iemand nog iets of zou de wifi kaart stuk zijn?
 
Kabeltje v/d antenne intern mogelijk slecht contact bij de aansluiting op de WiFi-module?
Verklaart niet alles wat je ziet, oa de reset bij opstart.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me niet, ontvangst is gewoon perfect door 2 betonnen vloeren zelfs. Zojuist deed iet het gewoon weer een hele tijd, app slaat in slaapstand daarna zegt er zijn verbindingen beschikbaar voor ongeveer 20 seconden. En daarna valt ie weer helemaal uit, in apparaatbeheer wederom een geel uitroepteken en een code 10
 
Kijk eens naar de geavanceerde energie-instellingen via energiebeheer.
 
Energiebeheer geavanceerde instellingen:
zowel batterij als netstroom maximale prestaties. Dit staat bij modus voor energiebesparing bij instellingen draadloos netwerk.

Ga maar een usb dongle bestellen denk.
 
Laatst bewerkt:
Daar zit ik nu20220921_202350.jpg

Is weer uitgevallen, wederom in bios default settings weer opnieuw geladen en herstart, en ja hoor hij doet het weer, soms een enkele keer kan ik opnieuw opstarten en doet ie het nog maar meestal niet. Het is erg random.
Voor nu stop ik er mee, ben er al uren mee bezig dus wie het weet is in ieder geval heel slim, of in elk geval slimmer dan ik.
 
Laatst bewerkt:
Ok, staat idd goed, zal een dongle worden als je hem niet wil openmaken.
 
Update!!

Ik heb ook de driver applicatie van Intel erop gezet, de intel driver en support assistent en die zag toch dat er een nieuwere driver was dan dat die Asus aanbied. En na wat gepruts uitgezet. Leek niet te werken. Vandaag nogmaals opgestart en hij deed het, ik zie nu dat de wifi ook veel eerder wordt geladen dan eerst. Inmiddels al 5 x aangezet. en langdurig aan laten staan en het probleem lijkt opgelost, maar wat het nu precies is geweest, schiet mij maar lek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan