• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

welke formule moet ik hier voor gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

harrysrsr

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2022
Berichten
5
DatumSpeler ACar.BeurtenPuntenSpeler BCar.BeurtenPunten
22-9-2022goetheer51252garritzen22250
WNaamNaamCar.Brt.WVGHS.MoyP.Datum
GoetheerAkenONWAAR0
GoetheerAnkerONWAAR0
GoetheerBatenONWAAR0
GoetheerBlomsmaONWAAR0
GoetheerBorghansONWAAR0
GoetheerBrandtONWAAR0
Goetheer
GarritzenONWAAR0
GoetheerGrimmiusONWAAR0
GoetheerHeijden v.d.ONWAAR0
WNaamNaamCar.Brt.WVGHS.MoyP.Datum
GarritzenAkenONWAAR0
GarritzenAnkerONWAAR0
GarritzenBatenONWAAR0
GarritzenBlomsmaONWAAR0
GarritzenBorghansONWAAR0
GarritzenBrandtONWAAR0
Garritzen
GoetheerONWAAR0
GarritzenGrimmiusONWAAR0
hoe krijg ik de gegevens van deze gespeelde biljart wedstrijd in de persoonlijke lijst van zowel speler A als speler B
 

Bijlagen

  • formule.xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 19
Zo wellicht?
Code:
=SOMMEN.ALS(D$7:D$15;$B7:$B15;$B$3;$C$7:$C$15;$G$3)
Voorbeeld voor C3, telt groene vak, voor Goetheer-Garritzen.

Rest van de vakken zul je zelf even aan moeten passen aan gewenste output.
 
de uitslag van de wedstrijd staat op een werkblad. maar deze gegevens moeten automatisch overgaan naar het werkblad van speler A en het werkblad van speler B, waar bij op deze werkbladen de combinatie speler A tegen speler B behouden blijft.

de nu aangeboden oplossing wil iet optellen en dat is niet wat word bedoeld.
 
Sorry hoor. Zo dan?
Code:
=ALS(EN($B7=$B$3;$C7=$G$3);$C$3;"")

Maar ik vermoed dat dit ook niet voldoet, want omvat die lijst met uitslagen slechts 1 wedstrijd?
 
dit gaat er op lijken. de lijst met wedstrijden kan oplopen tot 400 wedstrijden en eigenlijk moet de formule de spelers A en B uit deze lijst op zoeken.
 
hoi, door te spelen met de formule ben ik er achter gekomen dat mijn vraag stelling niet duidelijk was. dus een nieuwe poging.
op het werkblad "wedstrijden" worden biljart wedstrijden ingevuld. dit kunnen er ongeveer 400 worden. deze gegevens wil ik graag hebben in de persoonlijke lijsten. wie speler A of B is wordt bepaalt door te tossen. ik heb als voorbeeld goetheer tegen garritzen genomen maar dit had dus ook garritzen goetheer kunnen zijn. iedere speler heeft een eigen werkblad. op het werkblad "goetheer" moet dus achter goetheer garritzen de gegevens komen te staan om te beginnen met de gemaakte aantal caramboles (51 in het voorbeeld).
de formule moet dus op het werkblad "wedstrijden" zoek naar de combinatie goetheer garritzen of garritzen goetheer en vervolgens het aantal gemaakte caramboles over nemen. voor de andere gegevens is het de formule door kopieren en aanpassen maar dat lukt wel ook de formule kopieren naar het werkblad "garritzen" en aan passen zal wel lukken.
 
Dat gaat alleen met VBA.
Als je namelijk weer een nieuwe wedstrijd gaat noteren zijn met formules de gegevens van de vorige weer verdwenen.

Hier een bestandje wat ooit eens is gemaakt.
Macro's inschakelen.

Alles wordt naar de tabbladen van de spelers weggeschreven.
Kijk maar of dit wat voor je is.
 

Bijlagen

  • Biljarten.xlsb
    33,5 KB · Weergaven: 18
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan