opstarten waar je de vorige keer bent gebleven

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Berichten
230
Bestaat er een app of een instelling in windows (win10) dat je bij de opstart van de PC alle Apps terug opent die je de vorige keer hebt gebruikt? En om het eenvoudiger te maken :rolleyes:: liefst met de vorig bestand waarin je werkte?
Ik weet wel dat je met de instellingen van windows>opstarten een aantal Apps kan doen opstarten, maar dat zijn steeds dezelfde die je vooraf hebt ingesteld. Mijn vraag gaat over de random geopende Apps waarin je dan wil verder werken sinds de vorige keer toen je de PC afsloot. Dus vandaag kan dat App A, C EN E zijn, de volgende keer kunnen dat totaal verschillende Apps zijn.

Ben benieuwd of dit bestaat in een App of als dat in te stellen valt.

Alvast een hartelijke dank voor jullie positieve en creatieve bijdrage.:cool:
 
Dat is slaapstand. Dit staat niet altijd in het menu wanneer je Start kiest en Aan/uit. Hiervoor gaat u dan naar Zoeken en typt u Configuratiescherm. Dan Energiebeheer. Dan Gedrag van de aan uit knoppen bepalen en eventueel Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn. Hier kan je er voor kiezen dat slaapstand en sluimerstand in het menu worden opgenomen. Slaapstand plaatst uw werk en geopende programma's in het geheugen en gebruikt een weinig stroom. Sluimerstand gaat verder en schrijft dat naar de schijf, waarna de computer volledig wordt uitgeschakeld en ook van de spanning kan.
 
@Alfred2
Bedankt voor deze info over slaap- en sluimerstand. Dat is inderdaad een optie, had ik niet aan gedacht. Instellingen zijn alvast aangepast. Uw voorgestelde optie zal ik ondertussen gebruiken. :thumb: Echter, zoals u zelf aangeeft: het verbruikt energie.:confused: (even opzoeken hoeveel het energieverbruik in sluimer en slaapstand zou zijn lijkt me interessant)

Toch wil ik graag nog eens verder zoeken naar een mogelijkheid waarbij de PC volledig uitgeschakeld wordt en geen stroom verbruikt.

Bedankt voor uw constructieve bijdrage:thumb::thumb:
 
Zoals ik al aangaf is sluimerstand wel het compleet uitgeschakeld zijn, met dat het afsluiten wat langer duurt natuurlijk. Wat er in het geheugen stond wordt naar de harde schijf geschreven. Sluimeren lijkt eerder slecht slapen maar dat komt dacht ik door gebrekkige vertaling uit het Engels.
 
Even opletten als je huisdieren zou hebben , in sommige standen kan het zijn dat als je aan de muis beweegt hij terug uit slaapstand komt .
zo ook touch of andere.
 
Het laatste is bij energiebeheer. Dus dat zijn stroombesparing opties. Niet het uitzetten.
 
Al het bovenstaande in overweging genomen heb ik het 'in sluimerstand' zetten nu enige tijd geprobeerd. Met wisselend succes ... Soms gebeurt het dat mijn PC niet naar slaapstand overgaat, ook al is er geen muis en/of toetsenbord activiteit. Ik blijf de ventilatoren van de PC horen draaien, en het LED-lampje van de aan/uitknop is niet gedimd. En soms verloopt alles zoals het hoort.:shocked:
Wanneer de sluimerstand werkt, dan is het led-lichtje in de aan/uitknop gedimd.
config-sluimer.png (als test-modus heb ik de tijden nu eenmaal beperkt gehouden)
@Lange Pier: bedankt voor die link.

maar misschien heeft het hier iets mee te maken; config-sluimer-02.png

Vriendelijke groet en bedankt voor alle constructieve bijdragen.
 
U heeft het waarschijnlijk fout en misschien mijn bericht niet goed gelezen. U maakt nu gebruik van instellingen in Energiebeheer. Dit is niet de bedoeling. Als Energiebeheer niet goed werkt dan kan dat onbedoeld zijn door instellingen als toestaan dat apparaten als muis, toetsenbord of netwerk adapter de computer uit slaapstand halen (Apparaatbeheer > apparaten uitklappen > Eigenschappen in het contextmenu > tabblad Energiebeheer), het model computer en doordat energiebeheer ook via de BIOS geregeld wordt, zodat energiebeheerschema daar (S1, S2 of S3) beter uitgeschakeld kan worden.

Wat u daarna zou willen doen, dat is: linksonder Start aanklikken. Op het Aan/Uit symbooltje klikken en dan "Slaapstand" of "Sluimerstand" kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan