• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vreemde getalnotatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankkoster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2021
Berichten
2
Goedenavond,

Ik heb gezocht maar ik kon geen vergelijkbaar topic vinden.
In een bestand dat ik gebruik worden de bedragen heel vreemd weergegeven. Ik krijg het niet gewijzigd naar de gewone standaard.

34,01,000. 1,19,545.45 35,20,545.45. 35,20,545.45. 1,82,40,000

Enig idee hoe ik dit aanpas voor het hele werkblad naar de notatie 1.000,00? Trouwens dat de komma en punten andersom staan is niet zo'n bezwaar.

Dank u wel alvast voor het meekijken.

Met vriendelijke groeten,
 
Waar is het bestand opdat we kunnen meekijken?
"Ik krijg het niet gewijzigd naar de gewone standaard"?
"Trouwens dat de komma en punten andersom staan is niet zo'n bezwaar."?
Krijg je dat zo aangeleverd?

Celeigenschappen > Getal > Decimalen 2 > Scheidingsteken ... gebruiken aanvinken
 
Dat is de Lakh notatie die wordt o.a. in India gebruikt. Effectief staan alleen de duizendtal scheidingstekens op een andere plek

Je zou via de celeigenschappen gewoon de gewenste indeling moeten krijgen tenzij ze door Excel als tekst worden gezien, dan kun je de celeigenschappen aanpassen tot je een ons weegt.. maar dan zul je eerst de tekst naar getallen moeten krijgen.
 
Dat is het! De Lakh Notatie, geweldig. Daar had ik zelf nooit achtergekomen. Dank je wel!
 
graag gedaan, het heeft mij ooit ook een paar uur gekost om uit te vogelen hoe het nu kon dat er maar 2 getallen tussen de komma's stonden, ik vergeet het nooit meer :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan