Nas wil niet meer slapen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Berichten
213
Het betreft een Wd mycloud ex2ultra.

Deze heeft in het dashboard een optie aan staan:slaapstand gebruiken om energie te besparen. De nas ging altijd na enige tijd geen activiteiten in slaap. Hd's en ventilator gaan dan uit en alleen de system led knippert zachtjes blauw. Nu gaat ie dus niet meer in slaap. De harde schijven stoppen soms wel soms niet. Hd's gisteren toen ik thuiskwam erg warm, waarschijnlijk heel lang staan draaien. Maar ook als de schijven wel uit gaan blijft hij lawaai maken doordat de fan blijft draaien. Er is een automatische firmware update geweest op 20 september. Het heeft er dus alle schijn van dat dit het veroorzaakt heeft.
Al gedaan: Nogmaals update handmatig firmware gedaan. Settings allemaal nagelopen maar het resultaat is nul. Volgens Wd site is het niet mogelijk terug te gaan naar os3 ipv os5 van Wd. In de release notes staat niets wat te maken heeft met energie. Als ik dit niet op kan lossen gaat het apparaat met pijn in mijn hart weg. Want hij staat in het dressoir in de woonkamer waar ook de router is. De modem is in de meterkast. Dus de router met Nas wil ik niet ergens anders. Iemand ook dit wel eens meegemaakt? Apparaat werkt verder prima. Maar ik wil hem in slaap gezien stroomverbruik en slijtage fan en schijven.
 
Heb je al bij de support dit neergelegd? Bugs kunnen altijd ontstaan. Zo had Qnap ooit een bug dat de server op zondag nooit wakker werd. :)
 
Van internet:
Chances are, the content is still indexing.
If you have Twonky or Plex installed, they will index as well.

I found that if the default Twonky rescan interval is left (-1), Twonky never stops scanning. Setting the scan interval to 1440 minutes (one day) seemed to allow the MyCloud to sleep.


My Cloud: Does Not Enter Sleep or Standby Mode.
 
Laatst bewerkt:
Geen plonky cq plex geïnstalleerd. Misschien is er toch geïndexeerd na update ofzo. Hij is nu na 3 dagen in slaap. Anders ga ik deze weekbellen met support
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan