variabele range selecteren en cellen vullen met (dezelfde) naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisP1972

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2022
Berichten
2
Best allemaal die dit lezen.
ik heb al veel dingen uit dit helpmij forum gehaald en ik wordt er een stuk wijzer van.
ik ben bezig een groot bestand te maken die moet helpen de materialen tbv brandweer oefeningen in beeld te brengen.
ik loop nog tegen een paar dingen aan en die wil ik hier per onderdeel apart in dit forum zetten in de hoop op een oplossing.

Iedere brandweerpost heeft zijn eigen (volgens hetzelfde format) oefenrooster. dit zijn 72 kazernes.
ieder rooster moet onder elkaar in een TOTAAL blad komen te staan. dit is mij gelukt.
naast ieder rooster moet bij elke lijn de naam van de post komen te staan zodat we terug kunnen zien van welke post het was.
daarvoor heb ik onderstaande makro.
het lukt om de cellen te selecteren, maar wat niet lukt is de geselecteerde cellen te vullen met een postnaam. hij vult (zoals er al staat activecell) alleen de actieve cel.
vraag is dus wie heeft hiervoor de oplossing. het mooiste zou zijn als hij ook automatisch door bijvoorbeeld active.worksheet oid de naam van de in te vullen post selecteert
======================

Code:
Sub Selecteren_en_vullen()
 
   
Range("v1048576").Select
Selection.End(xlUp).Select
Post = ActiveCell.Row + 1
Range("v" & Post).Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "1"
Range("a1048576").Select
Selection.End(xlUp).Select
ActiveCell.Offset(0, 21).Select
Range(ActiveCell, ActiveCell.End(xlUp)).Select
ActiveCell.Value = "Abcoude"


End Sub
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zonder het betreffende Exceldocument is hier weinig over te zeggen, al kan jouw macro wel een heel stuk korter.
 
Hoi,

in de bijlage het bestand ik hoop dat je er wat mee kunt.
 

Bijlagen

  • testbestand loop.zip
    1,7 MB · Weergaven: 9
Ik heb je code iets versimpeld, maar er valt nog heel veel aan je code te optimaliseren.
Alleen deze statements al:
Code:
xStrName = "2022"
xArr = Split(xStrName, ",")
en vervolgens
Code:
For xI = 0 To UBound(xArr)

Vervang je huidige Module1 door bijgaande module, in kolom V op werkblad Totaal wordt in de eerste regel van de gekopieerde data de naam van de brandweerpost opgenomen.
 

Bijlagen

  • Module1.zip
    1,4 KB · Weergaven: 8
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan