• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost werkmap beveiligen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

antonl007

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2022
Berichten
76
Gents, (kan ook tegen vrouwen gezegd worden)

Ik weet dat excel zowel op bestands als werkblad beveiligd kan worden etc. zowel toegang en/of wijzigen van werkbladen etc. als ook VBA toegang etc.
Ik weet ook dat als je remove etc. voor excel DuckDuckt je dan voldoende "hack"s te zien krijgt om "vrij eenvoudig" (als je thuis bent in vba) het werkblad password eraf te halen.
Voor de werkmap zie ik o.a. de Hexeditor (die bestaat dus nog :) wat al weer voor een nog kleiner publiek bekend terrein is....

Mijn vraag: kan je Excel op zo'n manier beveiligen dat de meer-dan-gemiddelde gebruiker de passwords e.d. niet kan verwijderen?

zo ja, graag oplossingsrichting
zo nee, waarom is dat dan zo slecht beveiligd door MS?

groet,
Anton
 
In de nieuwste versies van Excel zijn de wachtwoorden volgens mij niet meer zo gemakkelijk te verwijderen...
 
Door een meer dan gemiddelde gebruiker is die beveiliging inderdaad eenvoudig te verwijderen.
Voor je vraag m.b.t. Microsoft, stel die aan Microsoft.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je een gebuiker iets willen aanbieden dat tegen de gebruiker beschermd moet worden ?
 
ik wil de gebruiker wat aanbieden wat niet door een dief misbruikt kan worden om het vervolgens zelf aan te kunnen bieden oid.
 
Ik heb slechte ervaringen met vragen aan MS (vooral omdat je nooit antwoord krijgt!)
 
ik wil de gebruiker wat aanbieden wat niet door een dief misbruikt kan worden om het vervolgens zelf aan te kunnen bieden oid.
Ik denk dat je daar in jouw geval niet bang voor hoeft te zijn.
 
Die Unviewable+ gebruik ik zelf voor 1 klant die absoluut niet wilde dat gebruikers iets met de addin kunnen doen.
Het werkt op zich goed, maar het is wel lastig dat je dan ook, wanneer nodig, niet kan debuggen.
Zorg dus altijd voor bron document.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan