outlook traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
858
Hallo

mijn outlook is traag met emails ophalen.
mappen synchroniseren duurt erg lang zeker 4 minuten

in mijn map Logbestand met synchronisatiegegevens staan 6155 berichten kan ik deze zomaar verwijderen ?

Tjima
 
Kan aan de server liggen.

My outlook is slow to retrieve emails.

Synchroniseren bron?, doel?

in mijn map Logbestand met synchronisatiegegevens staan 6155 berichten kan ik deze zomaar verwijderen ?

Dus je weet niet wat dat is? Waar zijn de berichten dan opgeslagen? Heb je archiefmappen en kun je berichten exporteren/importeren? Weet je hoe dat moet?

Ik heb geen Outlook maar moet toch een vrij eenvoudig programma zonder problemen zijn.
 
Laatst bewerkt:
mappen synchroniseren duurt erg lang
Gebruik je een IMAP account?

Zoja, dan kan je in Outlook aangeven dat de "root" op de mailserver van je provider INBOX heet, dat kan in Accountinstellingen.

imap-inbox.jpg

Je kan in Outlook een Verzend/ontvangstgroep definiëren waarin je alleen Postvak-in laat synchroniseren.

Verz-Ontv-groep.jpg

Probeer beide. Als het geen verbetering geeft zet je ze terug op de oorspronkelijke instellingen.

Outlook is van zichzelf snel en stabiel. De oorzaak ligt meestal niet in Outlook.
Beide oplossingen zijn dus workarounds.
 
Laatst bewerkt:
kom er niet uit. Senso en Bron

Windows opnieuw geupdate. na update ook niets.
telkens als ik outlook opstart en alle mappen verzenden/ontvangen doe krijg ik weer een mailtje problemen met synchronisatie. zie foto bijlage outlook .jpg

wat doe ik hier aan, hoe krijg ik dit weg


Tjima
 
Laatst bewerkt:
Heb je MS Office opnieuw geïnstalleerd?
 
Repairing Microsoft Office.

Ik lees ook Server Timeouts verhogen onder E-mail Settings > Tabblad Advanced naar vijf minuten. (Wel iets andere error.)

Andere topic:
1. Go to Folder View
2. Right click the sync folder, select properties, then Autoarchive
3. Archive this folder using these settings, 1 day, permanently delete old items

Helaas kan ik dat niet beoordelen, ik heb geen Outlook.
 
Is het filmpje soms te groot en wordt alles te traag en krijg je dit als gevolg? Zie melding:
 

Bijlagen

  • afbeelding_2022-10-01_200809684.png
    afbeelding_2022-10-01_200809684.png
    49,3 KB · Weergaven: 27
Vanaf Outlook 2019 wordt voor een IMAP account een .ost bestand gebruikt (bij POP3 is het een .pst bestand).
Het bestand heet: C:\Gebruikers\NAAM\AppData\Local\Microsoft\Outlook\EMAILADRES.ost

- Sluit Outlook af.
- Verander de extensie van .ost in .000 (als backup)
- Start Outlook op.

Outlook maakt dan automatisch een nieuw .ost bestand aan.
Het proberen waard (werkt alleen bij Outlook 2019 of nieuwer)
 
hallo Bron
nee ik heb Ms Office niet opnieuw geïnstalleerd. ( kan ik dit gewoon opnieuw erover installeren of moet ik outlook verwijderen. blijven mijn gegevens en instellingen dan er gewoon in staan ?

Route99
hoe kan ik er voor zorgen dat deze mail gewoon niet meer opgevraagd word . dus verwijderen, wanneer ik het gewoon verwijderd naar verwijderde items en dan daar weer verwijderd komt het gewoon weer terug ,
blokkeren helpt ook niet .

of gewoon een ander mail programma .

Tjima
 
Voordat je van alles gaat proberen zou ik in ieder geval een goede backup maken.
Voor Outlook 2013/2016 vind je op deze pagina goede info hoe je dit kan doen.
Bij Office 2019 ook de .ost bestanden backuppen.

Zelf zou ik Outlook eerst deinstalleren (uit gewoonte)
Dan de map C:\Gebruikers\NAAM\AppData\Local\Microsoft\Outlook\ even weghalen (zet even op je bureaublad ofzo).
En daarna Outlook opnieuw installeren.

Nadeel hiervan is dat je sommige instellingen kwijt bent (account, enz.) en opnieuw moet invullen.
Voordeel is dat je een schone synchronisatie hebt.

Je email ben je niet kwijt want die staat bij IMAP op de mailserver van de provider en bij POP3 in het .pst bestand waarvan je een backup hebt gemaakt.

Nadat je de eerste sync in Outlook hebt gedaan : Windows Updates draaien voor de laatste Outlook updates.


Ander dingetje: kan je die email met die video via webmail verwijderen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Heren
volgens mij is het Probleem opgelost. ik heb het op de volgende manier gedaan.

Ga in Outlook naar Bestand -> Accountinstellingen -> Accountinstellingen -> Tabblad Gegevensbestanden.
Selecteer het bestand dat bij het betreffende account hoort en kies Locatie van map openen...
Sluit Outlook volledig af en verwijder het betreffende OST-bestand.
Start Outlook opnieuw op zodat het helemaal opnieuw alle gegevens kan downloaden.
LET OP! Verwijder geen bestanden met de extensie PST, want de informatie daarin is niet (per sé) meer aanwezig op de server. Als je die dus verwijdert ben je de informatie erin mogelijk kwijt.

Hartelijk dank voor al jullie support
Tjima
 
Laatst bewerkt:
Top dat het is gelukt, hetzelfde als #8
 
Hallo

mijn outlook is traag met emails ophalen.
mappen synchroniseren duurt erg lang zeker 4 minuten

in mijn map Logbestand met synchronisatiegegevens staan 6155 berichten kan ik deze zomaar verwijderen ?

Tjima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan